fredag 24 mars 2023

Tre år sedan världen föll...

För lite mer än tre år sedan så bestämdes det att en ny pandemi hade dragit in och jag kan inte nog visa det klipp som för mig är en självklarhet. Pandemi?
Vad var nu det?
Detta klipp: https://www.youtube.com/watch?v=AH4d7AZdXiU är klockrent.
Vad är en pandemi?
Jo, enligt Coheninstitutet så är den frågan mycket märklig.
WHO har nämligen ändrat reglerna för vad som är en pandemi.
Det fanns en skrivning fram tills 2009, för då ändrades skrivningen.
Fram tills dess så var en pandemi när många dog AV sjukdomen.
Efter att WHO ändrade sina regler, så kan en vanlig säsongsinfluensa vara en pandemi.
Då ändrades nämligen skrivningen till att det var antalet smittade som gällde, inte antalet döda.

Så vad gäller?
Jo, enligt WHO är en säsongsinfluensa en pandemi.
Varför?
Jo, för att läkemedelsföretagen tjänar på det.
De kommer de aldrig erkänna men forskaren i klippet ovan säger det rakt ut.
VARFÖR ändrades definitionen?
Jo, det logiska är att det handlar om att många tjänar på det som kallas för influensa.

Var corona så dödlig?
Jo, men de menar att dödssiffran efter tre år landade på nästan 6,9 miljoner människor.
Det låter väldigt mycket men då ska man veta att det är antalet döda MED corona.
Inte AV corona.
Blev du påkörd av ett tåg och ett test visade att du hade corona så kommer det finnas med.
Gå in här och titta:
Där är varenda fall i Sverige.
Nästan 24 000 döda på tre år.
Det är alltså färre än vad säsongsinfluensan dödar på tre år, men ändå är hysterin ett faktum.
De som dör har dessutom i nästan alla fall underliggande faktorer som spelar in.
Fetma är vanligast tillsammans med diverse åkommor med lungorna.

Jag som då själv legat på IVA med en kollapsad lunga och corona borde vara en påhejare av hur hemskt det är men jag vägrar.
När jag kom hem frågade fler hur jag mådde av coronan än av lungkollapsen och det visar tydligt på hur man värderar just corona.
Man har gått på medias hysteri om denna fruktansvärda sjukdom!

Vad borde man då ha lärt sig?
Enligt mig, som dessutom har GAD (generellt ångestsyndrom) och ständigt är rädd för diverse saker, så tror jag inte media har lärt sig någonting.
De trivs med kaoset de har skapat.

Det naturliga i detta läget borde annars att vara en ordentlig konsekvensanalys av beteendet som kom. Vi hade alltså äldre som dog ensamma, barn som mådde dåligt av isolering, en nedstängd värld och ett samhälle som kollapsade. Var det värt det?
Frågar ni mig så nej.
Absolut inte.

Är du livrädd för att dö i en annan pandemi, som egentligen inte är en pandemi?
Lås in dig själv då.
Samhället måste få vara fortsatt öppet och fungerande för att vi ska slippa de kriser som nu återfinns. Konsekvenserna har blivit betydligt fler och längre än vad någon kunde ana när hysterin började.