fredag 17 mars 2023

Må bäste man vinna?

Heder. Ett ord som många förknippar med religion.
Ett ord som för mig i grunden handlar om att man ska vara hederlig.
Hederlig är ett ord som inte finns inom politiken.
Ord som rättvis, hederlig, snäll.. du ska vara mot andra som du själv vill bli behandlad.
Alla de orden lär man ut i skolan.
Föräldrar använder dessa eller liknande till sina barn.
Inom politiken gäller motsatsen och jag skrattar igenom texten som är till artikeln.
Det som står där, det är nämligen precis så det ser ut.

För flera år sedan kom jag själv till en stämma där det alltid brukade vara samma personer, men plötsligt så föreslogs någon annan istället för mig. Detta trots att det var sagt innan att det skulle vara jag som skulle vara högst på listan. Jag hade ju under minst tio års tid fått veta att jag stod på tillväxt.
Människorna som satt där var inringda och lockades dit med gratis mat och med orden om att rösta rätt.
Rätt var alltså att inte rösta på mig.
Jag förlorade omröstningen och fick därmed en andraplats på den listan, men tog sedan flest röster utan paroll under valet. Det blev då ännu tydligare att det hade varit en kupp.
Hela familjen var inringd och vänner som aldrig tidigare varit på plats satt och röstade.

Det som hände i Jämtland är standard.
Muf-toppen är inte ledsen för sitt försök utan för att han blev påkommen.
På samma sätt ser det ut överallt och jag har alltid avskytt det.
De tidigare riksdagsledamöterna från Blekinge, inom moderaterna, har gjort likadant.
Man kuppar, utnyttjar ungdomar och ser till att de som fjäskar tillräckligt och på rätt sätt, de får komma fram. Man kan ju alltid ha sex med någon för att ta sig upp..
Du kan ju bli politisk sekreterare om du inte får någon post.
Precis så, och det är rätt vanligt.
I Karlshamn får du som politisk sekreterare hela 47 000 kronor i månaden.
Det är alltså mer än vad någon inom skola eller vård tjänar trots utbildning, och för den positionen behöver du bara vara vän med rätt person.

Människor som inställsamt ler, lägger huvudet lite på sned och förpestar sin omgivning med parfymlukt tycker att alla andra ska förstå att detta är en del av politiken.
Man är falsk, ljuger och sätter knivar i ryggen på andra likt den värsta Robinson-uttagningen, men jag har aldrig varit sådan. Det finns inte i mig för det är så långt ifrån vad jag anser vara rätt.
Man gör helt enkelt inte så!

Mest spännande i detta är faktiskt faktumet att ingen kräver denne pojks avgång.
Ingen anser att han ska sluta trots att han tydligt visat en sådan brist på all form av ärlighet.
Istället kommer han göra om detta och förr eller senare lyckas han genom att ta in flera yngre och okända som inte förstår spelet. Därefter blir man inte av med personen i fråga för då får man en post som politisk sekreterare eller en betald plats i kommunen. 
Precis detta kan vi se i exempelvis Karlshamn inom samma parti och det är förfärligt.

Minst ryggrad tar sig längst för om man bara viftar tillräckligt mycket och höjer rösten så tror de okunniga att man faktiskt kan någonting, när man i ärlighetens namn har tagit alla bakhåll man kan för att ta sig dit. Hemskt.