måndag 20 mars 2023

Sverige - landet som styrs av PK-människor.

"Moderata ungdomsförbundet i Blekinge tycker att partikamraten Emilie Pilthammars förslag om att införa ett prov med frågor om Sverige för att få svenskt medborgarskap är korkat".
Citatet kommer från en artikel i Sveriges radio den 18 oktober 2015.
Jag krävde alltså att det skulle sättas krav på ett svenskt medborgarskap och dåvarande ordförande Elin Peterson, som nu tjänar multum som kommunpolitiker för samma parti, styrde skutan.
Jag var en rasist!
Hon poängterade att jag skulle sluta med signalpolitik och istället ge förslag som förbättrar integrationen.
Detta var då tills hon själv stal samma fråga och gick till val på den 2022.
Och tänk.. nu, efter all år, så står regeringens företrädare och menar att denna "Sverigekurs" som ska avslutas med ett prov - är en väg in för att du som nyanländ ska integreras. Då marscherar samma kvinna och skanderar att det är rätt. Fast att hon själv sa motsatsen när jag lade idéen.

Igår kom regeringen med sitt fantastiska och nytänkande förslag:
Inför samhällskunskap för nyanlända!
Den ska minsann inte vara frivillig heller, utan obligatorisk.
De är åtta år efter mig i tanken och det i sig är skrämmande, för de styr Sverige.
Trots ett tänk som enbart klarar av det perfekta och fungerar PK, så har de ledande positioner och tar skattepengar för att lansera idéer som inte bara jag förde fram redan för elva år sedan.
Jag skrev nämligen om det redan 2012.
Alla sunt tänkande människor förstod att de öppna hjärtana var en katastrof för Sverige.
Vi ska självklart hjälpa, men på rätt sätt.
De som hejade på och kliade rätt rygg sitter nu, exempelvis i Karlshamn, och plockar lön.
Inga egna idéer och ingen arbetslivserfarenhet utan politiska broilers som gör allt för makten.
De styr Sverige.

I detta är jag så tacksam för denna blogg.
Jag står för vartenda ord i den för den är jag.
Jag styrs inte av vad andra anser eller tycker, utan för vad jag står.
Inte det lättaste när man bor i de lättkränktas land, för använder man hjärnan till att fundera ut förslag som kan göra skillnad så ryker man. DÅ är man hemsk.
Vi kan tacka människor som moderattopparna i Karlshamn för att partiet Nyans ens tar sig framåt.
Med mitt förslag hade nämligen deras väljare inte haft rösträtt i vårt land.
Jag anser ju sedan 2012, så rasistiskt, att människor ska klara ett test i svenska och ett allmänkunskapstest för att bli medborgare och därmed få rösträtt.

Jag tycker ju självklart att detta förslaget är bra, men det kommer för sent.
Moderaterna har under väldigt många år gått i bräschen för att avpolletera alla som tänker själv och inte följer strömmen men jag har den glädjande nyheten att berätta om att de som faktiskt tänker själv och har reella idéer om att förändra Sverige på ett bra sätt... vi har samlats i MEDborgerlig Samling.
Du är välkommen du också!