torsdag 13 juli 2023

Makthavare!?

Vad händer egentligen?
För mig är övriga världens media helt sjuk, som ständigt jagar sina reportage och inte någonstans respekterar människors privatliv.
Droppen borde ha varit Lady D 1997 men skvallerpressen ger sig aldrig. Alltid finns det något man kan skapa problem av!


Än så länge är vi relativt skyddade men detta ser jag som ett första steg i att luckra upp mycket av det som borde gå under heder.
Jag älskar musik!
Precis som de flesta andra i Sverige har det varit helt omöjligt att undvika; Banan, melon, kiwi och citron..
Musik.
Musik är något man lyssnar på och texterna är inte de mest intelligenta men det är musik.
Ingen skadas av denna musiken eller glorifierar människor som skadar andra. 
Vilka som då sjunger?
Jag förstår att de vill vara anonyma i den sjuka värld man kan vara en kändis i.

Hooja kritiseras för att ge en stereotyp bild av män från Norrland.
Suck.
Hooja gör att transsexuella eller homosexuella inte känner sig hemma i sin hembygd.
Suck.
Tyckare, det kan man ju bara strunta i.
Aftonbladet går dock över alla gränser och berättar vilka de egentligen är.
Varför!?

Ja, inte handlar det om integritet eller skydd.
Det handlar bara om pengar till tidningen själv.
Deras försvar?
Jo, de anser att deras uppgift som media är att granska makthavare.
Varför ifrågasätter man då inte andra saker?
För i min värld, så är två killar i fjäll och arbetskläder sjungandes om frukter men utan politiska texter, inte någon form av makthavare.
De är musiker.

Fruktansvärt illa att röja någons identitet när de tydligt visat att de inte vill berätta vilka de är.
Pinsamt!
Hoppas verkligen att det stoppar nu för jag vill inte ha skvallerpress à la Storbritannien eller andra länder.