lördag 1 juli 2023

Blev mötet rätt?

Greta Thunberg gör politisk karriär genom att åka för en träff med Ukrainas president Zelenskyj. Med honom har hon pratat miljö.
Miljö?

Jag tycker sådant här är så spännande för jag tänker inte alls på samma sätt. 
Om hon nu vill prata om krigs påverkan på miljön.. borde hon inte hälsa på Putin då?
Om miljön var så viktig.. borde hon inte prata med dem som väljer att ta svenska skattepengar och skicka ner vapen etc till Ukraina?


Ska vi gå igenom kulornas innehåll och se hur lång tid det tar för naturen att bryta ner dem!?
Klimataktivist.
För mig något absurt.
Vill man ha bättre natur och miljö, så tänker jag att man ska skaffa sig utbildning och skola, för att sedan angripa med kunskap.
En flätbeklädd yngre kvinna.. nja.
Vad vet man om världen då!?

Jag anser utöver allt det andra, att man måste se Ukraina före och efter. Var miljöarbetet långt gånget innan eller det blev viktigt på grund av att Putin anföll?

Miljön är för mig sekundär i dessa situationer. Det är detsamma som med plast.. om du kämpar varje dag för att överleva. Tror du då verkligen att du bryr dig om en plastpåse?bryr sig Ukrainas president om detta?
Jag tror inte det.

Kommer då miljön bli bättre av detta besök?
Sannolikt inte.
Kommer Zelenskyj bry sig eller fortsätta med sin stil? 
Jag är övertygad om att han fortsätter
Presidenten var ingen ängel innan och lär inte ha blivit det av dessa händelser heller.

Detta gör man enbart för synlighetens skull.