lördag 22 juli 2023

Pride - fullt av rasism.

Spännande.. hur mycket media fick denna nyhet?
Pride.
Tanken är i grunden säkert god, men fruktansvärt naiv och  när nu rapporterna kommer inifrån den egna verksamheten så är det spännande att se bristen på uppslag.
Människor som vill gå i pride och varit en del av denna "fest", vittnar om rasism och mobbing när man inte är "rätt" i denna värld.
Känns det bra?
Värst av allt är att ledningen berättar att de är medvetna om detta, men att de inte riktigt kan komma åt det. Det ger mig så mycket vatten på min kran.

Pride.
Vem du än är, så ska du få vara den personen så länge du håller dig innanför lagens ramar.
För mig är det dock absurt att du måste bevisa vissa saker genom att klä ut dig, krypa rundor på gator och torg eller vifta med en flagga.
Pride gör nämligen skillnad på vem du är, vilket jag har påpekat flera gånger.
Nu kommer dock rapporterna inifrån det egna ledet.
Hur svårt kan det vara att bara acceptera alla!?

Den gamla psalmen sjunger "Röd och gul och vit och svart, gör detsamma har han sagt.."
Den är jag uppvuxen med och tror på.
Var vem du vill men acceptera också att andra inte tänker som du.
Frågor är alltid ok, men inte nedlåtande saker.

Jag ställer alltid frågor.
Inte för att vara elak eller dum, utan för att jag verkligen undrar.
Hur ska jag annars kunna förstå?
Det betyder dock inte att jag är rasist eller ser ner på andra människor, men uppenbarligen ser dessa människorna ner på mig som är en vanlig trist hetero.

Jag har heller aldrig förstått varför många människor beskriver sig själv med sin sexuella läggning.
"Hej, jag heter Emilie och jag är heterosexuell".
Människor hade tittat på mig och undrat vad som var fel.
Bara förstå att alla människor är lika mycket värda och se sen över samtliga bidrag som denna organisation får. De ska inte dela upp människor och det som sägs om organisationen är en katastrof. Det är förmodligen också därför som det har tystats ner.