lördag 15 juli 2023

Ett stopp för miljönissarna snart?

Bevara våtmarkerna har det sista året verkligen bevisat att mentalsjukhusen behövs igen. Det är nämligen det enda logiska när människor beter sig som djur.

Jag är ingen idrottsmänniska, men det betyder inte att jag ska förstöra för dem som vill idrotta. Det betyder bara att de gör sitt och jag gör något annat. Jag måste nämligen inte titta. Det är helt frivilligt!
Att stänga av teven till att ta sig dit och ställa sig i vägen är dock så fruktansvärt dumt!
Det finns ingen anledning!


Jag fick uttrycket Darwin awards till mig för ett tag sedan (tack Johan!) och det stämmer precis. Jag hänvisar alltid till Darwin och hans tankar om att allting anpassar sig. Anpassar man sig inte så dör man.
Darwin awards blir därmed tävlingen för dem som frivilligt utsätter sig för att raderas.
Rädda våtmarkerna och deras representanter som ständigt jäklas är väldigt representativa för denna tävling då de ständigt hittar på saker som kan skada dem.. och för vad?
Jo, för att se vill att våtmarkerna ska räddas och att människor då ska överleva.
Korkat!

Min inställning förblir densamma.
Handen upp alla ni som saknar de sabeltandade tigrarna på jorden!
Ingen?
Men de dog ut på grund av förändringar i naturen..
Gälls bara vissa förändringar då?
Så människan kanske dör ut.
Helt ärligt, är man rädd för det så bör man söka hjälp.
Kan inte en psykolog hjälpa så finns det säkert någon tablett, för ingen i världen kan inbilla mig att jorden kommer att räddas från uppvärmning eller katastrofer på grund av att någon ställer sig mitt i vägen för några som tävlar i att springa fort.

Måtte dessa människor sluta med det de sysslar med!