onsdag 26 juli 2023

Ett stort grattis!

Det sägs att mångfald berikar och jag är den första att skriva på det under dessa omständigheter!
Det är så lätt att sprida dåliga nyheter, klaga på världsbilden eller det halvtaskiga vädret. 
SM-guld när man enbart är sexton år gammal är rätt kaxigt och ändå syns det tydligt att Tekla har fötterna på jorden i reportaget.
Desto kaxigare, det är att det dessutom är tredje året i rad!


Sport.
Inte min grej alls.
Det enda som någon gång har intresserat mig är bilsport men säger man det högt så riskerar man att få varenda miljönisse efter sig. Hästar var visserligen kul och jag har ridit som liten men det stannade där.
Alldeles för mycket jobb enligt mig som satsade på musiken istället.

Hästsport är stort och att ha en egen häst kan vara väldigt dyrt. Just därför är det bra att det finns ett alternativ för dem som faktiskt inte bara vill sparka en boll för det är ju just det; mångfalden berikar.
Några vill åka skridskor och spela hockey, vilket kommunen löser. Några vill sparka boll, gymnastisera eller spela handboll och det löser man.
Vill du hålla på med hästar?
Ja, då är det ett bekymmer.
Då vi bor på landet så har många häst själv eller kan hyra in sig, men för mig är det självklart att det även ska finnas möjlighet för alla att testa.
Sölvesborgs kommun gör inte de prioriteringarna, men de politiska lönerna höjdes.
Skrämmande.

Stort grattis till Tekla och lycka till i VM!