onsdag 12 juli 2023

För folket är inte smartare än så?

EU.
Denna gigantiska och dyra koloss som anser sig veta bäst i allting, har i Sverige blivit ytterligare en faktor som läggs på den enskilde.
Att det finns grundläggande regler är bra, men att tänka att någon annan ska diktera beslut för dig.. någonstans tar det stopp.


Sjukvården i Sverige står nu inför ett vägskäl då EU går över vårt land som den överstat den är, och bestämmer kring vår dygnsvila. Fram tills nu har jag inte stött på någon som tycker att det är bra utan enbart tvärtom.
Yrken som i dagsläget har relativt låg lön kan ändå få in personal för att man för långa ledigheter, då dygnspass är det normala. De långa arbetspassen gör ju att du både får OB samt ledighet.
Det är också det de förhåller sig till när de börjar arbeta.
Nu säger EU nej.
Det betyder att den som idag kanske enbart arbetar två dygn i veckan, istället ska arbeta sex dagar av sju. 
Betydligt fler helger.
Ledigheten blir ett minne blott.
Hade du velat ha det så?
Jag hade det inte.
Min ledighet är nämligen det viktigaste.

Hedberg, som är förhandlingschef på SKR, hon tycker iallafall att detta ska bli bra. Människor kommer nu få mer vila..
Vilken erfarenhet har då hon av detta?
Ingen vad jag hittar.
Hon jobbar som jurist och som jurist har du inga dygnspass.
Med tanke på hur många som klagar kan jag bara starkt ifrågasätta vems villkor hon sätter först, för jag tror inte att det är arbetarnas.
Ingen vill kriga mot EU.

Har inte svenska folket börjat få nog snart!?
Varför ska andra bestämma över oss.. tänk den tanken. Som den lilla individen i Sverige ska du nu styras, inte bara av människor i Sverige, utan även av människor i EU. Representanter från länder som inte har kommit hälften så långt som oss på många andra plan.

Jag anser att vi ska ompröva EU, för detta är droppen.
EUs grunduppgift var inte att styra oss såhär men plötsligt har överstaten bestämt sig och då ska vi lyda för annars blir det böter. Känns det verkligen rimligt!?

Sverige kommer ha massiva problem med personal framöver och allt handlar om EU.
Dags att vakna ur Törnrosasömnen nu!?