onsdag 3 juli 2024

Ta seden dit du kommer!

En till stackars svensk man är dömd till döden i Irak. Han åkte dit och mördade en annan man, varpå Irak nu har bestämt att även han ska avrättas.
De andra två svenskarna som åkte dit är också dömda till döden. Stackars..

Jag lider med familjerna.
Det är jättesynd om dem allihop men förhoppningsvis blir det ett mindre problem i världen, för ingenstans kan jag anse att Sverige ska göra någonting för att hjälpa dem.
Sedan jag var liten har jag fått höra orden om att man ska ta seden dit man kommer.
Jag försöker att alltid göra det och vill att människor som kommer till Sverige och ska göra det.

Ingen kan tvingas till en religion, en kultur eller ett visst tänk, men man kan försöka.
Lagarna ska man absolut följa.
Både jag som svensk när jag åker till andra länder men också människor som kommer till Sverige.

Mördar du någon i Sverige så är det egentligen synd om dig och du får sitta några år. Du kommer att komma ut tidigare för att du inte förstörde för mycket eller slogs hela tiden.
Åker du till ett land med dödsstraff och dödar någon där så får du, enligt mig, skylla dig själv. Världen kommer bli några människor färre men det kan kvitta. De har själv gjort sig förtjänta av det.

Istället för att Sverige genom UD eller EU nu gör något åt detta, så kan de försöka få hem Djalali.
Han är oskyldig.
Försök hjälp alla de barn som svälter i världen.
Se till att barn får skolgång överallt.
Hjälp till där det behövs!

Har man inte förstått att mord är ett brott i hela världen, så får man nu lära sig det den tuffa vägen.
Familjerna kommer slippa undra vad deras familjemedlemmar gör och förhoppningsvis så kanske någon där ute lär sig av deras misstag.