torsdag 4 juli 2024

Visa sitt stöd för?

Pride.
Vill du gå där så gör det, för mig spelar det ingen roll alls. Jag tycker istället att hela konceptet är en form av hyckleri då det enbart är för vissa.
HBTQIA+
Så såg den korrekta benämningen ut sist jag kollade upp det. En benämning som ska visa att alla former av sexualiteter är ok.
Jag bryr mig faktiskt inte vad människor gör bakom stängda dörrar så länge de som deltar är med på det som händer.

Bekymret är att majoriteten av dem som är ”öppna” och hyllar olikheter enbart gör detta för att de tänker att det ser bra ut. Man gör det i en liten stad som ingen i världen bryr sig om, för i det stora hela förstår man inte att man är meningslös.
Varför inte ha det i de områden av Sverige där man faktiskt öppet inte tycker om exempelvis homosexuella?
Människor från många delar av världen har inte den öppna syn som vi i Sverige i grunden har.

Så ett pridetåg i Sölvesborg!?
För allas lika värde?
Jag kallar det för bullshit.
Man anser inte att alla människor är lika mycket värda.
Man anser att vissa individer är mindre värda för att de inte delar samma åsikter.
Man viftar gärna med en flagga men skulle inte göra det i ett sammanhang där de kände sig utsatta.

Floderus berättar att han höll sin pojkvän hemlig för att slippa att bli avrättad.
Många länder har nämligen dödstraff för homosexualitet. Varför inte protestera där?
Ett tåg i Sölvesborg är som att slå in en öppen dörr.
De välkomnar inte oliktänkande och tyckte att jag var hemsk som skämtade om sex, men är samtidigt med i swingersklubbar och ser andra individer som privata godisbitar på diverse kommunfester.
Efter den sista kommungalan fick jag frågan om det var jag som hade följt med en annan brunhårig kvinna samt en man in på toaletten.
Jag var inte ens där.
Jag blir dock inte förvånad.
Tror man att man är guds gåva till alla eller har någon form av borderline så gör man som man vill.
Det var varken första eller sista gången och man håller flaggan högt!
Men fan ta mig för en skämtbild!

Så gå i ett pridetåg och vifta med en vimpel som har betalats av skattepengar. Det kommer hjälpa alla som är så korkade att de åker på semester till länder där de kan dödas enbart för sin sexuella läggning.

Vill ni göra skillnad på riktigt?

Man kan välja att göra saker för att andra ska tro att man är en god människa, eller gör man saker för att man själv ska veta att man är den personen.
Den äkta varan måste inte visa sig god, den är där ändå.