torsdag 11 december 2014

Korrekt media?

Sveriges Television och Sveriges Radio ska vara opartiska i allt. De ska under inga omständigheter ta ställning för eller emot ett parti. Aldrig.
Inför valen 2014 Fick inte Ismail vara kvar i P3 då han så tydligt tagit avstånd och pratat om ett parti, det parti som inte får nämnas. Nu tas ett annat beslut.
Han får vara kvar under det nya val som ska genomföras 2015.

Den stora frågan är då egentligen: Hade han fått vara kvar om han pratat för samma parti?
Min gissning är att så inte hade varit fallet.
roa.se
Jag må vara en gnällig människa som retar mig på mycket saker men jag upphör aldrig att förvånas. På morgnarna brukar vi titta på Bolibompa och detta fortsätter nu i december även om det då är julkalendern som är på tv. Själva kalendern och dess program har jag inga problem med då det inte är viktigt för mig att det ska vara snö eller att deltagarna ska befinna sig i Sverige.
Mitt problem kommer till "förprogrammet".
Min förhoppning är att det inte är politiskt tänk utan bara en miss för jag kan verkligen inte förstå varför man tar upp och talar om fackförbunden eller att tiggarna ska ha det bra.
Dessa saker är båda väldigt laddade för många och jag kan inte se varför det passar in i ett program som är riktat till barn.
Med detta menar jag inget illa om tiggarna. Jag tycker inte de ska tigga i Sverige men jag skulle aldrig behandla dem illa. Jag behandlar dem som alla andra och kan inte se varför man skulle göra på ett annat sätt.

Ismail är känd för sin avsky mot ett av riksdagens parti.
Hur i hela världen kan han få vara hallåa under valet?
Ska han vara det bör det vara tillsammans med någon av den motsatta åsikten.
Han om någon, som vill att alla människor ska vara lika mycket värda, bör ta detta i beaktande och bjuda in någon som inte har hans åsikt. Visa att det är skillnad mellan sak och person.
Visa kärlek. Visa att kärleken vinner över allt och lev som du lär.

http://www.svt.se/kultur/soran-ismail-kvar-pa-p3-under-valet