fredag 4 augusti 2017

För tidigt att skämta om..

Vi har religionsfrihet och tryckfrihet.
Yttrandefriheten är dock begränsad till det som massorna vill höra.
Lyssna på detta:
Jag förstår inte meningen med Pride.
Jag har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det.
Speciellt inte i Sverige.
sr.se

Handlar då det om att jag är homofob?
Nej.
Har jag problem med transpersoner?
Nej.
Bisexuella?
Nej.
För mig får människor vara och känna vad de vill.
Klä er hur ni vill eller gå nakna för mig spelar det ingen roll.
Jag skulle aldrig lägga mig i vem någon annan älskar och förväntar mig att ingen lägger sig i mitt liv om jag inte vill det.
Jag skulle inte bry mig om människor vill leva i grupp bara barnen mår bra.
Jag tycker att det är ok för ensamstående eller homosexuella par att skaffa barn, bara barnen mår bra. Jag är så liberal i dessa frågor att inget parti passar mig i de frågorna.

Adam Davidsson, en mycket trevlig man och kdu-politiker, skämtade om Priden och därefter ska han springa medan finmedia och vänstertyckare ska sprida sitt hat om honom och partiet han förespråkar. Märkligt i det hela blir att de inte jagar alla de människor som kommit till Sverige och som anser att homosexualitet är en sjukdom, som anser kvinnor vara mindre värda och som anser att aga är ok. De ska få vara ifred i Sverige och absolut inte kritiseras men dra ett skämt om Priden så får du springa gatlopp.

Är det normalt?
Nej.

För mig är Priden meningslös.
Den behövs inte i vårt land för vi är oerhört jämställda.
Värst i det hela är också att istället för att rikta information om hur öppna vi i Sverige är med hbtq gentemot de nya grupper i Sverige som inte tänker såhär, så ska alla jagas.
Under flera dagar ska människor, som egentligen är rätt pryda, klä av sig halvnäck och äta upp varandra offentligt. Detta tillsammans med en regnbågsflagga som ska symbolisera jämställdhet.
Men bara om du gillar Priden.

Vi har inte några karnevaler eller festivaler för heteromänniskor, familjehemsplacerade eller föräldrar. Varför vi skulle ha det för en annan del av människorna förstår jag inte för enligt mig är det så de sätter sig i en egen grupp. De som deltar i Priden anser själv att de är annorlunda och måste tillsammans tåga för att alla är olika!
Bara de gillar Priden.

Som den gamle sången går:
Jesus älskar alla barnen, alla barnen på vår jord.
Röd och gul och vit och svart, gör detsamma har han sagt,
Jesus älskar alla barnen på vår jord.

Jag gillar alla men kommer så länge jag lever aldrig någonsin gå med i ett Pridetåg lika lite som att jag skulle ställa mig skrikandes på en fotbollsmatch eller skrålandes framför Eurovision.
I min värld, där alla är lika, är Priden i Sverige onödig.
Åk till Ryssland eller Uganda och genomför den istället för där behöver de stöd i dessa frågor.

Det kommer förhoppningsvis en tid då man kan skämta om detta med.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kdu-politikern-om-pride-perversa-veckan