fredag 25 augusti 2017

Vaccinera er omgående!

TBE och borrelia sprider sig.
Fler och fler drabbas!
Akta er och vaccinera er omgående!
svt.se

Av Sveriges cirka 10 000 000 invånare, blir hela 110 om året drabbade av TBE!
För mig är detta i klass med att media varnar för att äta gröna potatisar eller säger att risken för cancer ökar av att äta riskakor.
Tänk själv!

Jo, är man en av de 110 så är det inte roligt att ha blivit smittad.
Samtidigt som media varnar för fästingarna och deras hemska sjukdomar så säger samma media att vi inte ska vara rädda för terror.
Hur många dör egentligen av terror varje år?
Just i Sverige ser statistiken inte bra ut för fästingen.
Den lyckas i princip inte döda någon men gör hundratalet personer sjuka varje år.
Terrorn "lyckas".

Så enligt media ser läget i Sverige ut som följande:
Akta er för fästingar!
Var inte rädda för terrorn!

Det är två av medias statement de sista veckorna.
Vi ska visa kärlek och stå upp för det vi tror på!
Vi ska inte vara rädda!
Vi ska trotsa IS och de hemska styrkor som begår terrorbrott men vad ni än gör så AKTA ER för fästingar!

Någon gång måste media, för jag hoppas att människor kan tänka så kritiskt, reagera på hur de själv sjasar upp vissa saker.

Jag är betydligt mer rädd för terrorn än för en fästing och då kommer det från mig, som efter Tosselillabesöket hade 27 fästingar med huvudet instucket i min kropp.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/antalet-tbe-fall-okar-i-sverige-trots-okad-vaccinering