tisdag 8 augusti 2017

De stackars gatubarnen.

De små utsatta barnen har nu tagit sig från Göteborg till Stockholm.
De stackars gatubarnen.
Allt handlar om hur man tänker.
Gatubarn i mina ögon är exempelvis de yngre barn som stjäl i Sydamerika.
De barnen som åtminstone förr, sköts av som hundar.
Gatubarn enligt mig.

I Sverige är de så kallade gatubarnen yngre män.
De benämns i media som pojkar eller gatubarn.
En av dem våldtog en kvinna i Stockholm förra året och frikändes då denne räknades som barn. När de sedan kontrollerade åldern visade det sig att han inte alls var barn.
Problemen runt dessa, i bästa fall ungdomar, är många.
Droger, våld och en egen särställning i samhället då de inte ens får befinna sig i Sverige.
Det är inte krig i Marocko.
Människor åker dit på semester.

I Sverige räknas man som barn tills den dag man fyller arton år.
Det är i Sverige.
I många länder får du gifta dig långt dessförinnan.
Du arbetar betydligt tidigare och i de länder som dessa personer kommer ifrån, räknas de inte som barn. För mig blir det ett stort problem.
När många av dem kommer hit daltar vi med dem trots att de har blivit behandlade som vuxna under flera år. Det är ju inte så att detta var mönstermänniskor innan de kom till Sverige och bara det faktum att de faktiskt har tagit sig hit gör att det utan problem borde gå att vända dem vid gränsen.
Vid gränsen kunde Danmark tagit vid och fört dem till nästa gräns.
I Sverige finns det inte plats för dem.

Sjukt i det hela är att det finns de som försvarar dem.
Det är synd om dem!
Jag brukar tycka synd om alla.
Jag tycker dock inte synd om dem för alla människor gör själv sina val.
När de tar droger, rånar, misshandlar och överfaller oskyldiga människor, då tycker jag inte synd om förövaren. Jag tycker synd om offren.

Hela Sverige blir en paradox när systemet är så bakbundet att man inte kan göra någonting.
Och allt började, förutom med ett korkat tal, att man lovade alla människor från ett endaste land asyl. Då började garanterat ryktet gå om hur bra det var här i Sverige för alla.
När reglerna sedan hårdnade kom problemen.

I mina ögon är dessa män inga barn.
Ordet gatubarn används av media för att frammana en bild av ett sött litet barn som tigger om hjälp. Verkligheten ser dock helt annorlunda ut.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/nordafrikanska-gatubarnen-tycks-ha-lamnat-goteborg-for-stockholm
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ensamma-gatubarn-bakom-flera-ran