fredag 18 augusti 2017

I det nya Sverige.

Skogarna och kusten ser likadan ut men inne i vårt fina land håller någonting på att ske. Det finns många som blundar för det och som påstår att det som händer är normaltillståndet.
Det har alltid varit såhär men nej.
Alla som vill se gör det.
svt.se

När jag var yngre behövdes det inte väktare och polis för att hålla alla i släkten till den skadade borta från akuten. Inte för att hålla borta de som skadat personen heller.
Idag är det ett faktum att akuten får stängas för att de, varje gång vissa personer är inblandade, blir proppfulla med folk. Jag har själv upplevt det.
Nej, det går inte att dra alla över en kam men i Sverige har vi inte gråterskor.
Vi har inte 37 släktingar på varje kusins sida som måste till sjukhuset för att hålla koll.
Vi har heller ingen historisk kultur av att bege oss till akutmottagningar för att praktisera öga-för-öga eller gå bärsärkar.
Jag har suttit på akuten när människor, som inte är födda i Sverige, sparkar slår och skriker åt personalen för att de inte blir insläppta längre än till väntrummet.
När ingenting hjälpte skrek de "rasister" så högt de kunde.
Vakterna för släpa ut dem.
Reglerna, som gäller även för alla födda i Sverige, om att man bara får ha en anhörig med sig brydde de sig inte om. Just DE ville ju in!

Sexuella trakasserier och gärningsmannabeskrivningar som lyder i stil med: en man med en röd keps, har blivit vardagsmat. En beskrivning av kläderna kan visserligen vara av ett visst intresse men desto viktigare är allt annat. Hårfärg? Längd på håret? Kroppsbyggnad? Kön? Hudfärg?
DÅ kanske vi kan hitta en förövare.

Djur far illa. Självklart finns det de som alltid har behandlat djur illa men något har hänt även här. Jag kan jämföra med den uppväxt jag har haft. Någon hoppade ihjäl en sköldpadda när jag gick på högstadiet. Hela kommunen förfasade sig över hur någon kunde vara så hjärtlös mot ett oskyldigt djur. Idag kommer det dagligen. Är det inte ankungar, hela fågelfamiljer eller igelkottar så är det andra djur som har behandlats illa. Precis detta såg jag i Spanien som yngre.
Tänket gentemot djur var att de var just djur.
Jag släpper ut minsta lilla insekt som har tagit sig in i huset.
I länderna som många har flytt från har djur och kvinnor ungefär samma värde.
Det tänket försvinner inte för att man byter landbit under fötterna.

Skjutningarna i Sverige kunde jag skrivit flera kapitel om.
När någon blev mördad i min ungdom var det en katastrof.

Jag minns Fadime.
Jag minns hur jag såg henne på tv och tyckte synd om henne.
Hon sa att hennes familj skulle mörda henne för att träffade en svensk man och hon fick rätt. Hennes familj mördade henne kort därefter.
En släkting till henne har nu mördat en annan släkting.
Anledningen; han accepterade inte att pappa inte ville mörda sina flickor för att de levde ett svenskt liv. P1 hade ett långt program om hedersvåldet och en person berättade att hans pappa mördade hans mamma. Hela samhället, hela moskén visste det, men ingen sa eller gjorde någonting.
Det är en oerhörd tystnadskultur kopplad till just hederskulturen.
Den fanns inte när jag var liten.
Den kom till Sverige på nittiotalet för att stanna.
Idag skulle jag vilja påstå att den praktiseras brett.

Varenda barn som växer upp i en kultur från de länder som idag är väldigt vanliga i Sverige är i riskzonen. Inte bara flickorna utan även pojkarna.
Fadime och Pela hade snurrat i sina gravar om de hade vetat att det under dessa år inte har hänt någonting. Ingenting.

Samtidigt som vi har vänsterpartister som klappar sig för bröstet, försvarar lagförbrytare och kallar sig för feminister dör barn. Ungdomar gifts bort, misshandlas och utsätts för hederskulturen.
Varför?
Jo, för att människor är så oerhört rädda för att ta tag i detta.
Försöker du sedan skydda någon så kommer både du och din familj utsättas för flickan/pojkens familj. DU har förstört deras heder och då ska öga-för-öga praktiseras.
DU blev plötsligt fienden.
När vänsterpartister som har varit delaktiga i riksdagens beslut sitter och protesterar mot sina egna beslut, då är landet på väg åt fel håll. När människor anser att det inte längre ska finnas gränser och tycker att vi ska lämna fria portar in till varenda person som har det sämre ställt än vi, då har vi problem.

Sverige ligger enligt OECD i topp tio ekonomiskt.
Det betyder att vi ska ta emot varenda människa från de andra nästan tvåhundra länderna på jorden. Det fungerar inte. Vårt land ser ut som det gör för att vi har kämpat för det.
Jag är inte beredd att lämna över det till människor som hellre sätter sig rakt upp och ner på ett torg för att protestera mot våra demokratiskt underbyggda lagar.

Stackars Fadime och denna pappa.
Människor med hederstänk borde inte få komma in i Sverige utan att få en rejäl genomgång av vad vi som land kräver. Svenskar mördar inte sina barn för att de vill vara tillsammans med någon som föräldrarna har valt. Vi berättar att vi inte tycker likadant och sedan är det upp till barnet.
Allt annat är förkastligt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/offret-och-den-anhallne-ar-slakt-med-fadime