onsdag 6 september 2017

För den lilla männi(s)kan.

Alla ska med!
Speciellt ni med spelskulder.
ER älskar socialdemokraterna och trots att alla påstår sig vara emot spelmissbruk så ger socialdemokraternas lottospel dem cirka 50 miljoner om året.
Visste ni det?
svt.se

Jag har skrivit om detta tidigare för jag anser att det är så fruktansvärt fel.
Socialdemokraterna, och de anser själv att det är helt rätt, står bakom flera saker som drar in pengar till dem. Människor har inte koll på att det är till detta parti man betalar och med tanke på hur Sverige ser ut i fördelningen mellan de olika partierna bör media fokusera starkt på detta.
Partiet som säger sig stå för de små i samhället, de drar in pengar på:

  1. Kombilotten. Detta innebär till exempel att alla som köper lotten Femman betalar direkt till socialdemokraterna och ssu. Motorlotteriet, drömlotteriet och kombilotteriet är andra exempel som gynnar detta parti.
  2. Fairtrade. Socialdemokraterna har lyckats lura in detta på marknaden som en bra produkt för miljön. De tänker verkligen på de utsatta arbetarna i kaffeodlingarna men gissa vad! Varenda gång du köper något med denna symbol går det pengar rakt in i det socialdemokratiska LO.
  3. LO. Där har vi den sista punkten som gynnar detta parti. Alla som är medlemmar i LO betalar till socialdemokraternas kassa.
Allt detta känns väl bra för alla de människor som faktiskt inte är intresserade av att gynna detta parti. Värst av allt är att de själv anser att de gör helt rätt.

Jag hade en diskussion med en aktiv medlem som på fullt allvar menade att det var ok att alla LOs förbund skickade pengar till socialdemokraterna varje månad. Anledningen var att det var de som hade startat facket för många år sedan.
För mig är detta helt skrämmande.

Om jag var född på ett tidigt 1900-tal så hade jag med röstat på detta parti.
Jag tycker att det ska bli rättvist mellan olika människor och att det ska vara lika mellan könen men jag kan inte på något sätt se hur yngre människor anser det vara ok att de med sina skattade pengar varje månad skänker pengar till ett parti som inte klarar av att styra Sverige.

Alla ni som köper Fairtrade, lotter och är med i LO.
Ni skänker varje månad pengar till socialdemokraterna.
Tänk på det nu inför valet.
Det finns opolitiska fack som gör jobbet lika bra, om inte bättre, för just dig.
Sätt ner foten och visa att just du inte vill skänka dina pengar till socialdemokraterna!


https://www.svt.se/nyheter/inrikes/partikassoren-s-kombispel-har-inte-haft-tillracklig-koll
https://fairtrade.se/lara-mig-mer/om-fairtrade/fairtrade-sverige/
https://vision.se/landningssidor/fackforbund/fackforbund-vision/?gclid=EAIaIQobChMIm5O6_c2O1gIVD1QYCh0X-AggEAAYAiAAEgIebfD_BwE