fredag 8 september 2017

Inga fristäder.

Demokrati kan vara väldigt jobbigt.
Lagar kan kännas svåra att följa.
Mitt största problem är tyngderna i mina fötter som jämt och ständigt gör sig påminda och som genererat åtskilliga böter men jag tar mitt straff och betalar.
Det bör vara en självklarhet.
Gör du fel och blir ålagd någonting, då gör du så.
svt.se

Polisen gjorde en razzia på ett läger ordnat av kyrkan.
Då lägret hade deltagare som fått ett utvisningsbeslut men som höll sig gömda tog polisen det beslut de tog och jag anser att de gjorde helt rätt.
Sverige är inte hela världens dåliga samvete.
Och viktigast av allt; lagen är lika för alla.

Det är inte längre tabu att tala om alla de människor som kommer till Sverige för att utnyttja vårt system. Det finns nämligen ingen bättre förklaring när dessa människor tar sig igenom så många länder med demokrati och väljer Sverige.
Ingen.

En vän till mig som arbetar inom detta säger att människor verkligen uttalar exakt det med. De valde Sverige för att här får man allt.
Är det den bild vi vill att Sverige ska ha utåt?
Regeringen har i så fall lyckats med sitt uppdrag för alla vill till Sverige.

Vi har nyktrat till och stängt till gränsen.
Vi har bestämt att inte låta alla människor stanna men tyvärr kan det vara för sent.
De stackars gatu"barnen" sprider sig i Sverige.
De är tvingade till stölder, inbrott och forcerat sex då de inte får det annars.
Det är synd om dem för de har det inte lätt.
Offren glöms bort då de bara blir en del i mängden.

Alla de stackars tiggarna som sitter här ska vi hjälpa.
Låt dem lämna vårt land omedelbart om de inte kan visa hur de ska försörja sig.
Det säger nämligen lagen men den har satts på undantag.

Jag tycker det är bra att kyrkan hjälper dem de anser vara utsatta för det är en, enligt mig, av kyrkans huvuduppgifter men jag anser att polisen gjorde ett bra arbete som tog fast dessa brottslingar för det är vad de är. De blev brottslingar som bryter mot svensk lag i samma sekund som de inte lämnade landet när de blev ålagda att göra det.
I Sverige ska lagen följas och döms man för något så tar man det straffet.
Dessa människors straff är att de inte längre får vistas i Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/utlanningskontroll-pa-kyrkans-familjelager-16-personer-omhandertogs