torsdag 10 oktober 2019

Alla turkar till Sverige!

Turkiet har nu gått in i delar av Syrien.
Människor har dött.
USA vägrar stödja milisen som hjälpte till att plocka bort IS.
Det kan helt enkelt bara finnas en enda lösning kvar:
Alla människor som nu bor i Turkiet ska ges fri lejd in i Sverige.
Vår välfärd räcker minsann till några till..
svt.se

Jag är ironisk och dum.
Jag tyckte inte vi skulle öppna gränsen sist men är rädd för att nya oroligheter kommer öppna upp för människor som inte kan koppla ihop pusselbitarna.
Att försöka reda ut vem som gör fel, rätt eller beter sig illa är inte lätt.
Min grunduppfattning i oroligheterna baserar jag fortfarande på Assad.
Hade han varit en demokrat som stod på hela folkets sida så hade terrorgrupper som al Nusra och IS inte fått fäste. Ett land som kontrollerar sin befolkning och vad de gör är inte friskt och allt annat än ett bra sätt att skapa förtroende på.

Det finns de som anser att Sverige ska vara världens dåliga samvete. Att vårt land ska stå öppet för alla. Jag tycker att det är fel och än en gång ändrar det sig.
För mig handlar det om att man ska kunna lita på varandra.
Det handlar om att alla människor måste dra sitt strå till stacken.
Jag vet att jag har gjort det under hela mitt liv men är lika medveten om att många enbart kommer hit och lever på allt man kan få.
Oerhört många människor kommer till vårt land, lär sig svenska och blir en del av vårt samhälle. De är välkomna vartenda en av dem.
Jag anser nämligen att man kan göra skillnad.

Det mesta intressanta i detta är alla de människor som vurmar för just Turkiet.
Mer än en gång har röster höjts om att Turkiet ska få komma in i EU.
De ska enligt många på vänsterkanten självklart få bli en del av Europa.
Tycker ni likadant nu när de startar upp oroligheterna på grund av landmassor och vem som ska äga dem?
Med logiken kring landmassa i Europa så borde även Ryssland få komma in i värmen.

Turkiet kan fortsatt få vara en turistort för dem som vill men vi behöver inte, på grund av oroligheter nere i ett hörn, öppna upp den svenska gränsen.
Det hade varit mer logisk att de öppnade upp för oss i södra Sverige som tvingas leva nära alla skjutningar.

Tänk om alla bara kunde slutat kriga.
Det kommer dock, med all sannolikhet, aldrig hända.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/digital-algjakt
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/digital-algjakt-pa-aldreboende-vi-tar-algjakten-till-dem
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tre-saker-du-maste-veta-om-konflikten-med-kurderna
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/skracken-brer-ut-sig-bland-syrierna-i-turkiet