onsdag 23 oktober 2019

Miljö på olika premisser.

Din sista stund är kommen.
Du avslutar detta livet och såvida du inte själv har gjort ett alternativ så gör din familj det.
Hur viktigt är det då?

Det är modernt med miljön nu.
Jag har tidigare skrivit om höftkulor och proteser som kan återanvändas.
Går det lika bra med en gravsten?
För mig är det ok.
Enligt mig borde man gå steget längre men samtidigt är nog många rädda.
Miljön är ju viktigt men inte riktigt SÅ viktig..
svt.se

Du ska välja till tidningen, gravsten, blommor, kista...
Det kommer mycket med det.
Nu vill de börja återanvända gravstenar.
De slipas om och görs neutrala.
Detta är enligt mig helt ok.

För mig är det så, att jag tycker att man kan gå steget längre.
Så du vill ha en kista som ytligt används i ceremonin?
Självklart!
Tänk att bara ha skalet på kistorna.
Botten kunde bytts ut då det ändå ska eldas upp.

Problemet här skrivs PENGAR.
Incitamentet för att vara miljövänliga finns inte.
Det är nämligen så att de som gör och säljer dessa tjänar väldigt mycket pengar.
Och värst av allt, alla ska vi dit någon gång.

Det här med miljö är uppenbarligen kopplat till ekonomi och vänner.
Min uppfattning är nämligen att det aldrig hade fått gå till såhär om det verkligen var miljön som stod i centrum. Det är tydligen bättre att sitta någonstans med plakat än att verkligen göra något som kan göra skillnad.

Ge åtminstone alla en chans till att göra en förbätting
.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/har-ateranvands-gamla-gravstenar-ska-ha-ett-miljotank