tisdag 1 oktober 2019

Det näst värsta som kan hända.

Det värsta är barnen och därefter livskamraten.
Så ser åtminstone min prioritering ut om jag måste välja vem som ska dö först.
Strandhäll och politiken som hon för kan man säga vad man vill om, men att förlora en närstående man faktiskt lever och har barn med är tragiskt.
Oavsett vem personen är.
När jag läser att hon slutar som minister så förstår jag henne.
Familjen måste alltid gå först och oavsett vad hennes sambo dog av så är det tragiskt för både henne och barnen.
Jag förstår att hon lämnar sin ministerpost.
svt.se

Förra veckan var det ett program på P1 som handlade om Eminem och Akon.
Enligt många har jag en väldigt udda musiksmak men jag lyssnar på det absolut mesta.
Just Eminem och Akon räknas in i favoritkategorin.
Oavsett så var det en intervju om när de skulle göra låten Smack That för snart femton år sedan.
Varken låten eller musikvideon hade blivit godkänd i dagens samhälle (https://www.youtube.com/watch?v=bKDdT_nyP54)
Akon berättade hur han i frustration undrat vart Eminem tog vägen.
Akons familj berättade att han försvann i veckor när han skulle göra ny musik men Eminem stack vid lunch och sedan vid fyra. När Akon undrade vart Eminem skulle svarade han helt krasst att han hade en familj och att han skulle hem till dem.
De var viktigare än allt annat.
Tänk att det verkligen finns de med den värderingen.
Jag bryr mig inte om vem det är, men den som sätter barnen och familjen före allt står väldigt högt i kurs.

Jag blev härom dagen erbjuden ett exklusivt inslag i ett tv-program för att avslöja vilket parti jag har gått med i och det är hedrande men nej.
Vi behöver lugn och ro.
Familjen går först.
Den dag jag bestämmer mig så kommer jag berätta men tills dess vill jag ha det lugnt.

Strandhäll.
Jag köper inte er politik och har i princip inget till övers för dig som minister men jag beklagar å det djupaste det ni går igenom. Jag förstår ditt beslut och det hedrar dig att du sätter dina barn först.
Fler borde göra likadant.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/annika-strandhall-avgar-som-minister