söndag 27 oktober 2019

Hata alla unga män!

Gabbe och Adam heter egentligen något annat.
Vem i hela världen kunde gissa sig till det!?

Mitt första fokus hamnar nämligen där.
Gabbe är en förkortning av Gabriel.
Namnen Gabriel och Adam har gemensamt att de har hebreiskt ursprung.
Dessa namn väljer Sveriges radio att använda när de gör ett reportage om det ökade våldet hos yngre män.

Artikeln handlar om att våldet har ökat de sista tio åren.
Speciellt våldet från unga män.
De bryr sig inte om de sparkar på den som ligger eller om det är en man eller kvinna.
Könet spelar ingen roll om man enligt dessa män gör fel.

svt.se

Statistiken handlar om mord, dråp och dödlig misshandel.
Från 2009 till 2018 skedde en fördubbling av antalet misstänkta.
Det gäller misstänkta mellan 15 och 20 år.
Känner någon sig oroad?

Jag är oroad.
Jag är dessutom oroad över att många politiker vägrar att se varför det har blivit såhär.
Vad har hänt i Sverige de sista åren?
Vilka är det som mördar och misshandlar ihjäl andra?
Det är garanterat inte huvuddelen av dem som kallas för Kalle, Gabbe eller Adam iallafall.
Speciellt inte Adam och Gabbe med tanke på namnens ursprung.
Det är för mig ett totalt hyckleri av reportrarna att de väljer namn som återfinns inom kristendomen och judendomen. Varför inte kalla dem för Mohammed och Ashmed istället?
Sedan kan man skriva att namnen är påhittade.
Sven och Knut hade med fungerat men reportern väljer hebreiska namn.
Den stora frågan är om det är ett misstag eller en väl avväg tanke mot vad de anser vara rätt.

Som jag ser det är lagarna fel.
Man ska tjäna sitt uppehälle i vårt land och det på mer än ett sätt och jag bryr mig inte ett dugg om vilka bekymmer de kan få i sina hemländer för jag anser att de skickas ut.
Klarar man inte att leva i vårt land utan att trakassera andra människor så ska man inte vara kvar här.
Det är dags att sluta dalta.
Det hade blivit billigare att upprätta ett avtal med Ryssland om någon form av arbetsläger där de personer som inte kan fungera här, kan vara.
Det hade inte behövts många där innan ryktet hade spridit sig.
Våra lagar är för mesiga och förövarna får inte de straff de förtjänar.
Några år i ett ryskt arbetsläger, om man inte kunde återvända till sitt hemland, hade garanterat blivit en ekonomisk vinst för vårt land i slutänden.

Istället för att skylla på alla män så berätta vilka de är.
Efterlyst har ett konto på Instagram som visar en oerhört spännande bild av mitt älskade Sverige.
De människor som kommer hit, sköter sig och gör rätt för sig ska hyllas.
De som inte sköter sig ska däremot ut för de förstör för alla andra.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7330636
Unga män står för allt mer av det grövre våldet