söndag 20 oktober 2019

Sköt dig själv..

Om världen inte hade varit så full av förståsigpåare, tyckare och människor som ständigt måste klanka ner på andra för att må bättre själv så hade allt sett annorlunda ut.
De flesta som lider av övervikt vet garanterat själv att de gör det.
De vet med all sannolikhet om att de behöver ändra sitt leverne.
Det är upp till dem.
svt.se

Jag har lidit av motsatsen i hela mitt liv.
"Oj, vad smal du är!"
Äter du inte?
Du behöver lite mer hull på kroppen..
Jo, jag vet det.
Mitt bekymmer är en sjukligt bra ämnesomsättning.
När vi skulle bli föräldrar blev kravet på mig att jag skulle väga över sextio kilo.
Förmodligen inget bekymmer för de flesta men för mig blev de fem kilona ett krig.
Jag fick sluta spela innebandy för all form av kondition gör att jag tappar i vikt.
Jag fick börja räkna kalorier.
Mitt intag låg på mellan 4000 och 4500 kalorier per dygn.
Det är ungefär det dubbla vad "vanliga" människor ska äta.
Det tog mig ändå ett halvår att gå upp de där kilona.
Jag har därför väldigt stor förståelse för att människor har sina egna problem och demoner för om andra har lika mycket bekymmer med att gå ner i vikt som jag hade för att gå upp i vikt så lider jag med dem.
Det är alltid upp till den enskilde.

Kvinnor som är runda eller mulliga lägger upp bilder på sig själv i underkläderna och blir hatade.
Jag förstår verkligen inte.
På vilket sätt kan det störa någon annan hur en annan person ser ut?
Om det stör, varför då inte bara bläddra förbi och titta på något annat!?

Världen är full av människor som inte ser likadana ut och jag anser att det är bra.
Jag är inte som alla andra och alla andra är inte som mig.
Varför inte bara se det positiva istället!?
Så länge människor mår bra så får de enligt mig se ut precis som de vill.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/linda-marie-nilsson-berattar-om-nathatet-som-att-jag-inte-forstar-att-jag-ar-tjock
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/amanda-ekstrom-driver-kontot-tuggmotstand-vill-normalisera-olika-kroppsformer