söndag 6 oktober 2019

De där trollen.

Jag har aldrig förstått varför man ens kommenterar någon man inte håller med.
Varenda gång jag kommer in på sociala medier så förundras jag över all den energi vissa lägger på att tillrättavisa eller veta bättre än andra.
Håller jag inte med någon så är jag bara tyst.
Varför skulle jag sätta mig över eller agera för att tysta någon annan?
wiki.se

Det kan vara den anledningen som gör att jag sällan har bekymmer med andra människor.
Tyck precis vad ni vill.
Jag kommer möjligt fråga varför du tycker som du gör men inte uttrycka mig nedvärderande mot dig.
Det är nämligen inte min rätt att göra.
Jag står för vad jag tycker är rätt och du står för vad du tycker är rätt.

Nättroll.
Gissningsvis myntat av någon vänstermedia för några år sedan för att påvisa vad blå företrädare sysslar med. Min sanning är att det är motsatsen.
Visst ser jag att människor på båda kanterna beter sig illa men mot mig har outstanding flest på vänsterkanten betett sig illa.
Människor som inte kan skilja på sak och person.
Som på nätet kränker men sedan tittar ner eller pratar om något annat när vi möts.
Fega människor.
Så ser jag det.
Det är lätt att vara kaxig på nätet.

Jag tror att det är en av anledningarna till att människor ibland undviker mig.
Jag backar nämligen inte.
Istället för att skriva något på nätet så säger jag det rakt ut.
Ibland biter jag mig i tungan för att vara tyst men det går inte.
Jag tycker alldeles för mycket för att bara låta någon gå oberörd förbi.

Vad är då ett nättroll?
För mig är det någon som hackar ner på andra, jagar om sin egen åsikt eller pumpar in information som bara gynnar sin egen sida.
Ofta stämmer den inte och många gånger hittar man på för att andra ska reagera.
Jag skriver varje dag om vad jag tycker men lägger sedan ingen energi på dem som inte håller med. Jag anser nämligen att jag har tyckt och sedan får andra säga vad de vill om det.
Min åsikt finns där oavsett.

Jag hittade härom veckan en Flashbacktråd om mig själv.
Lite spännande att tugga sig igenom och någonstans får jag väl känna mig hedrad över att människor anser sig veta så mycket. Jag fick lära mig saker om mig själv.
Tydligen ligger jag runt och tydligen är min man en swinger.
Personen som skriver det envisas med att det är sant för personen i fråga har faktiskt träffat mig på riktigt en gång.
Jaha.
Vad spännande.
Mig veterligen är jag samma person idag som förr och jag fick inte priset för årets festprissa två år i rad för intet. Jag drack dock sällan mycket och hade längre förhållanden som mer än en gång slutade för att den jag valt låg runt. Jag hade inte tid för jag jobbade och pluggade konstant.
Det gör jag fortfarande.
Någon gång hade det varit spännande att träffa personen som säger sig veta vem jag är för social har jag alltid varit. Som en kameleont har jag alltid passat in på de flesta ställen oavsett vilka människor som har varit där.
Jag trivs lika bra på MC-klubbarna som i konserthallen.

Artikeln som är länkad är oerhört bra och handlar om nättrollen som tog fart och drabbade de egna under metoo. Den pekar tydligt på hatet som väller upp från människor när du inte anses tänka rätt. Hur man kränker, pratar ner och förminskar oliktänkande.
Skrämmer, jagar och hotar.

Trollen är för mig främst från vänsterkanten.
De envisas ständigt med att deras samhällssyn är den korrekta och istället för att tycka det för själv har de som kall att övertyga alla andra i världen om att de har fel.
I grunden tycker jag synd om dem.
De måste ha haft en ensam jobbig barndom som gör att de ständigt måste hata eller övertyga oliktänkande.

Jag har hittat min roll i att ha en åsikt, stå för den och sedan helt enkelt låta den bära eller brista.
Jag står för vad jag gör och tycker, så får andra göra detsamma för sig själv.
Troll spricker när de kommer ut i ljuset men vänstertrollen skyddas av det land vi alla tillhör och det blir väldigt tydligt av länken nedan.
Läs den gärna för även om den är ett år gammal och lång så är den värd det!

https://www.journalisten.se/debatt/sa-har-flyttar-nattrollen-fokus
https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll