måndag 24 januari 2022

Avsluta något som inte funnits?

Oerhört provocerande för många men jag är allvarlig.
SVT beskriver nu att pandemin snart är över.
På fullt allvar tar de in experter som berättar att det kommer att bli en topp och sedan försvinner detta. Att toppen kommer på grund av att alla tvingas testa sig avigt och rätt, det nämner man inte. 
I takt med att man inte längre måste testa sig så kommer också sjukdomen att försvinna.
En sjukdom som har en dödlighet lägre än det mesta men där konsekvenserna är som vid ett pestutbrott.

En kär kollega till mig brukar säga: "Vad tänker du ha på dig när det blir kallt när du går klädd sådär i detta vädret?"
Som konstant frusen så har jag oftast haft väldigt mycket kläder på mig.
Jag kan ta den jämförelsen och applicera på denna pandemi.

Om alla dessa konsekvenserna kommer utifrån en sjukdom som inte är farlig.
Hur gör vi då om ebola skulle rulla in med sin dödlighet på 90%?
Vad mer kan vi göra?
Jag hade inte gått ut alls.
Människorna som till hundra procent verkligen har trott på detta från början bör få en smärre chock och man lever nu på det sista av alla påståenden: Du blir mindre sjuk om du pumpar in vaccin i din kropp.
Hur mycket statistik jag än läser så visar den på två riskfaktorer: 
Hög ålder och fetma.
Alltså, samma två saker som är farliga vad som än gäller.
Säsongsinfluensa, förslitningsskador, andningssvårigheter.. de flesta sakerna klarar du utan problem om du bara inte blir väldigt övervitktig.
Ändå diskuteras det enbart att människor som inte tar en vaccinationsspruta ska få restriktioner.
Att du krängt godis, chips och öst ner det med läsk så att din kropp är gigantisk.. det gör inget.
Bara du tar sprutan så får du göra vad du vill sen. 
Vem är farligast kostnadsmässigt?

Så faran är över?
Som jag ser det har det inte funnits någon fara från början, med undantag för dem som befinner sig i en riskgrupp. Media har istället drivit en kampanj utan dess like och jag hoppas att människor börjar tänka till. Så du vaccinerar dig för att du är solidarisk?
Tänk då på att enbart kostnaden för PCR-test vecka 52 uppgick till 450 000 000 kronor.
Detta är för EN vecka!
De pengarna varje vecka hade löst alla sjukvårdens bekymmer, men istället för att skapa fler vårdplatser och anställa fler människor, så läggs pengarna på låtsastester, administriation för dessa och rubriker för att skrämma människor. 

Pandemin, den är inte snart över.
Den har varit över länge.
De som tjänar pengar på det måste bara inse att vi har synat bluffen nu.