lördag 1 januari 2022

Vad är en polis?

Vad är en polis?
Som jag ser det är det någon vars uppgift är att skydda gemene man från diverse saker.
Mycket resurser läggs på de brott som jag kanske anser inte är så viktiga och annars gör de så gott de kan för att hinna med det andra. Min uppfattning är att resurserna borde omfördelas till lösning av brott som är svåra. Inte gjort i en handvändning men ändå.
Oddsen börjar iallafall jämna ut sig när det gäller vissa saker.
Nu kan de inte ta fortkörare med en teaser, ett elchockvapen, men jag anser att det är helt korrekt att polisen ska få detta vapen.

Ett vapen kan rent krasst vara en gaffel om du använder den som ett vapen.
En elpistol trodde jag för ett tag sedan var standard i den utrustning som redan finns men nej.
Svensk polis ska få det nu.
Jag anser att det är jättebra!
Nu har jag inget emot att polisen skjuter vid behov, men detta kommer spara både dem och andra mycket tid. Allmänheten kan känna sig lite tryggare.
Nu har jag inte testat att bli skjuten av detta vapen men det ska göra ont.
Tillräckligt ont för att du inte ska kunna fortsätta med det du eventuellt gör.

Som jag ser det är dessa betydligt bättre än de ordinarie pistolerna som faktiskt kan döda människor. Att polisen har både och är dock en självklarhet.
Varje dag står det i nyheterna om att människor har blivit mördade eller att polisen har fått rycka ut på någonting. Självklart ska de då även få försvara sig när de blir attackerade.
En kyss från elpistolen aktar man sig nog för.

Vi inleder ett 2022 med en bra sak!
Poliserna ska få skydda oss vanliga medborgare på ett lite bättre sätt så att vi ska bli tryggare.
Tjuvar och banditer kan känna att de slipper större skada och samhällsmedborgarna kan se att vården efter elpistolen inte behövs som när någon blir skjuten.
Detta blir en samhällsbesparing för alla!

God fortsättning på detta år och lycka till åt våra poliser!