onsdag 19 januari 2022

Spiken i kistlocket för miljöpartiet!

Jag räknade fel för nu har elräkningen kommit.
Det blev inga 13 000 kronor utan istället 14 786 kronor för december månads uppvärmning.
Nästan 15 000 kronor för EN månad.
EN!!!
Så nu kommer det ett gnälligt inlägg till.

Jag bor i ett stort hus men vi är många i familjen.
Hela huset tilläggsisolerades i somras.
Alla fönster byttes till nya och alla dörrar har nya lister runt för att spara värme.
Huset har tre luft-luftpumpar och två kaminer.
Tvättmaskinen köptes i fjol och diskmaskinen för en vecka sedan och båda är energiklassade med låg förbrukning. Alla lampor i huset är ledlampor vilket är i princip gratis och hamnar på några kronor om året och jag vägrar släcka dem för det räcker att byn redan ser ut som en spökplats nattetid.
Här tas inga långduschar.
Värmen är sänkt.
Vad mer kan jag då göra?

Spika igen någon våning?
Det går inte för likt många nyare hus så är det en öppen planlösning och öppna ytor.
Jag vet faktiskt inte.
Jag vet dock att det inte används mer kWh nu än tidigare utan vi ligger på ungefär samma, men priset har dubblats. Då har jag tur att vi har två inkomster för hade det bara varit min så hade över halva min lön gått till elräkningen.
Det är inte ok!

Så varför är det såhär?
Jo, det blåser inte tillräckligt.
Priserna går då i taket och visst, situationen ser nu ut så men då kommer nästa magiska sak:
Staten tjänar på detta för av de 15 000 kronor som ska betalas, så går hälften till just staten.
Som sen är så gullig att det ska komma tillbaka 2000 kronor.
Om jag har tur och gör en korrekt ansökan.

Varför är det då såhär?
Jo, för staten anser att de ska ha en del av alla kakor som finns.
Det finns ingen el och det har vi nu i slutänden socialdemokraterna och miljöpartiet att tack för. (Glöm inte det nu när det snart är val!)

Hyckleriet får dock ny form när moderaterna i spetsen för de blå säger att de vill att man ska ta bort skatten för dessa månader. Valfjäsk kallas det och visar utöver det på hur fel man tänker.
Tar bort skatten i några månader?
Det ska inte vara någon skatt på skatten överhuvudtaget!
För vad får det svenska folket för det?
Ingenting.
De pengarna går till politiska löner, myndigheter som ingen vet vad de gör och glöm inte Eliasson! Han måste ju också få en ordentlig lön..
Allt för våra pengar. 
Era och mina.

Vi ska inte vara ett litet uland utan egen el eller framtidsplaner, utan att göra sig beroende av alla andra.

Sverige behöver inte låtsaspartier som låtsasbryr sig med kniven mot strupen.
Sverige behöver en politik som drivs för att pengarna alltid ska återgå till folket.
En kommun ska inte göra en vinst och staten behöver inte pengar för bara kostnaden för administrationen av alla pengar skapar låtsasjobb.
Målet måste vara att du ska få behålla så mycket pengar som  möjligt av dina.
Du kan följa MED.
Medborgerlig Samling.

Låt nu för en gångs skull miljöpartit lämna riksdagen.