torsdag 27 januari 2022

1770 bluffjulklappar i Sölvesborg - en lögn.

Igår kunde vi nu äntligen se en reaktion på julklapparna som Sölvesborgs kommunanställda fick för ungefär en månad sedan. Jag skrev om detta redan då och jag är övertygad om att man har läst vad jag skrev. Man har dock inte läst vad det verkligen står.
Julklapp.
För mig kunde de skippat den men det blir en form av princip att det ska vara en. Det finns inte ett privat företag som inte klarar av att ge en vettig paket, medan vi anställda i Sölvesborgs kommun fick en radio som inte höll någon högre kvalitet.
Det kunde slutat där.
Problemet var att politikerna inte fick denna billiga julklapp utan en betydligt dyrare variant.
Den billigare varianten var till oss vanliga dödliga.

Nu går kommunen ut och säger att de har blivit lurade.
Att de 1770 anställda fick fel och att det var olyckligt att detta inte hade upptäckts.
Det man INTE nämner är att detta inte är sanningen.

"När nöden är nära och krisen knackar på,
kan det med strömmen bli ett himla sjå.
Då tar man fram denna och drar varvet runt,
lyssnar på musik eller nån som pratar strunt.
Men här kan man även få info om det nya,
så att vi sen håller oss säkra och krya."

Så lät rimmet och i artikeln berättar man att det är olyckligt. De hann inte kolla paketen för de kom så sent. Rimmen var redan upptryckta och lades i paketen och skickades till alla arbetsplatser.
Är det såhär man ser på sin egen ekonomi med?
Kommunen har alltså lagt nästan 250 000 kronor av våra egna pengar på skräp.
Köper jag julklappar så tittar jag att det är vad jag köpt innan jag slår in det. 
Allt annat är idioti.
Det är alltid lättare att göra såhär med andras pengar än sina egna.

Ok. Vi fick en mindre bra julklapp. Igen.
De flesta kunde dock ha överlevt det, men problemet är att vi nu vet att vi är värda olika saker.
Människorna, gissningsvis runt 100 personer, som är politiskt aktiva fick inte denna billiga skräpvariant utan en riktig variant.
Du vanligt kommunanställde som fick den dyra varianten med vev och solcellsuppladdning får gärna höra av dig och motbevisa mig. Jag vet nämligen att alla de politiker jag stött på från olika partier har fått den dyra varianten.
Jag vet också att alla vanligt dödliga kommunanställda som jag har pratat med fick den billiga varianten.
Oavsett var de arbetar eller inom vilken kategori.
Att det har blivit fel för alla stämmer därför inte.
Det är en direkt lögn från kommunens ledning.
Att de inte heller har tittat på paketen innan... det må hända.
MEN, hur kunde det då bli så att politikerna fick den dyra varianten och vi andra den billiga!?

I sitt sommartal så berättade kommunens ledning att man skulle ära den som äras bör.
Man bör därför inte skylla ifrån sig utan istället ta åt sig över hur fantastiskt bra man är på att köpa julklappar i sista minuten. 
Så äras den som äras bör:
Tack kära kommunstyre för Waxibaradion som klarar av det kinesiska SW-nätet!
Jag ser verkligen fram emot detta årets julklapp!
Detta kallas för hyckleri och att gynna sig själv.
Den politiska adeln i Sölvesborg gynnar precis som så många andra, enbart sig själv.