lördag 19 november 2011

Håkan Juholt

Lyssnade på radion idag och retade än en gång upp mig. De spelade upp klippet där Håkan Juholt troget står vid sina ord att han under inga omständigheter tänker ställa sig jämte Jimmie Åkesson i en debatt för Svt. Juholt som ska förespråka det parti som tänker på alla och är så väldans solidariska, han kan inte stå jämte en folkvald person. Han idiotförklarar cirka tio procent av det svenska folket. Han som är så snäll och solidarisk. Han kan tänka sig att stå jämte vänsterpartiet men inte Sverigedemokraterna. Juholt hotar med att gå över till TV4. Det sägs att Voltaire uttalade de berömda orden "Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem". I den nya socialdemokratiska ledningen är det ok att uttrycka sina åsikter om man tycker som dem. Farligt. Det värsta man kan göra är att försöka tiga ihjäl något. I mitt Sverige får alla tala och jag hade ställt mig och talat jämte vem som helst. Till och med en vänsterpartist för jag tror på allas rätt att uttrycka sig så länge det är inom de svenska lagarna.