måndag 21 november 2011

Leonora Vilhelmsson frikänd!

Idag visade rättssystemet att det finns rättvisa! En överlycklig Leonora ringde i eftrmiddags och berättade att hon blivit frikänd från den påstådda misshandeln av sin fru. I mina ögon visar detta två saker, det går för det första inte att bara hitta på saker och för det andra, hur sjukt är det inte att detta togs upp? Det hade varit intressant att veta hur mycket pengar det gick åt, skattepengar, våra pengar. Ska vem som helst kunna komma med påståenden och sen dra igång en rättsprocess. Hade min sambo berättat för mig när jag var höggravid att han inte ville ha barnet och att han varit otrogen kan jag bara lugnt skriva att det hade inte blivit en lätt smäll på axeln. Jag hade nog gjort mitt bästa för att förinta honom för inte nog med att jag skulle ta sveket att han varit otrogen, jag skulle också stå ensam när de gemensamma planerna inte var sådana. Stå på dig Leonora!