tisdag 8 november 2011

Skateboardparken i Sölvesborg

Det har nu blivit många turer om den planera skateboardparken i Sölvesborg. Idag var två insändare i tidningen, en för och en emot parken. Jag tycker personligen inte om att åka skateboard längre men gjorde när jag var yngre. Har ytterst svårt att se att jag var en störig ungdom bara för det. Jag tycker istället det är bra att ungdomarna har något de brinner för! Och självklart ska de då ha sin park. Nu bor jag inte i området och är inte där så mycket. Varför skulle den göra att det blir mer liv där för den sakens skull, det är ju faktiskt centrum och tåget går där. Jag har svårt att tro att det skulle bli mer ljud då än nu. Ja tycker det är rolig för dem att de ska få sin skateboardpark till slut sen tycker jag att det borde vara en självklarhet att de boende inte ska få veta detta genom en tidning, någon måste ju prata med dem innan.