onsdag 30 november 2011

Andra saken som är fel


När man då äntligen får komma fram till läkare och få konstaterat vad som är fel. Vi gick till Kvinnokliniken i Karlskrona och jag rekommenderar dem starkt. Världens trevligaste personal och det känns att de bryr sig. De har till och med pratat med mig i telefon när jag förtvivlat undrat vad RMC i Malmö sysslat med och tröstat så gott de kunnat. De hjälpte oss snabbast möjligt och efter alla tester lämnade och gjorde, blodproven rena, allt klart (detta tog cirka fyra månader) konstateras det att vill vi bli föräldrar är sannolikheten i princip noll att vi ska lyckas på egen hand så vi blir då genom landstinget remitterade till det ställe de har avtal med, RMC. Väl där så väljer de att göra om alla prover en gång till och de är inte så snabba som i Karlskrona och alla prover ska lämnas i Malmö. Bra för miljön det! Har kört skytteltrafik dit. Det tar oss ett halvår till i väntan på urulog och när jag ringer och frågar om de vet vad vårdgarantin är skrattar de rätt ut och säger att det gäller inte hos dem. Min stora fråga är, varför skulle vi göra alla prover i Karlskrona när inte Malmö sen godkänner dem? I mina ögon är det pengarna RMC får av Landstinget Blekinge som gör att de gör om testerna en gång till. Det roligaste i denna delen är att när de är klara med sin utredning och får fram samma som i Karlskrona, då tar de semesterstängt i två månader. Inga provrörsbarn från Malmö föds i mars och april. Detta är sjukt.