torsdag 10 november 2011

Att arbeta

I onsdags började jag jobba på den skola jag varit mest på de senaste åren. Jag ska jobba onsdagar och då har vi gjort som så att min sambo är hemma med lilleman den dagen och jobbar de andra. Jag måste säg vilken energi! Hur jobbigt det än är att ställa klockan (första gången på fem månader ungefär) gå upp, varapå jobbet vid sju, gå igenom allt sedan ha lektionerna och därefter planeringen till nästa vecka så ger det en sådan kick! Jag fick en energiboost. Jag tyckte det var så kul att jag fortsatte att leta saker när jag kom hem till nästa vecka igens lektioner. Att vara hemma är underbart, men ibland behöver man komma ut och träffa andra vuxna och den lösning vi har nu känns perfekt. Jag tänker även på om man skulle vända på det hela, varför går man till ett jobb som man avskyr? Jag hade aldrig orkat det. Hellre jobba med något där man trivs för mindre pengar än tvärtom för jag tror att e ofta är anledningen till att man stannar kvar.