onsdag 2 november 2011

Landstinget Blekinge


Det röda blocket går nu ut med att de kommer höja landstingsskatten med mellan 70 och 90 öre för var hundralapp man tjänar.. Låter inte så farligt! Men jämför man med våra grannlän är det inte bra. Tänker man sedan på att anledningen att skatten ska höjas är för att majoriteten i landstinget, det röda blocket, inte har kunnat hushålla med ekonomin. Undrar om det hade varit så om jag misskött min ekonomi, om jag hade haft mer utgifter än inkomster, skulle jag då meddela staten att tyvärr kan inte jag betala så mycket i skatt för jag har inte råd. Tror inte att de skulle gått med på det. Jag hade fått ändra mitt levnadssätt på det sätt som fungerade för att det skulle gå runt. De skyller ekonomin på vår regering, de ger inte tillräckligt med bidrag men så länge jag har suttit med i landstinget har det barkat utför med ekonomin och de enda som kan få credit för det är majoriteten, de röda.