måndag 7 november 2011

Pedofiler

På radion idag hörde jag om att det finns en sight där man kan gå in och hitta dömda pedofiler i sitt område. Ser både för och nackdelar med detta! Fördelen är självklar. Jag vill veta för mina barns säkerhet var dessa hemska människor befinner sig. Nackdelen är den att om man blivit dömd och avtjänat sitt straff så har man sonat sitt brott. Det största felet egentligen, som jag ser det, är att straffen för pedofilbrott är alldeles för korta. Om mitt barn eller någon jag känner hade utsatts för detta hade jag inte velat ha dem fria. Den svenska lagen är fel i mina ögon. Lagen ska vara till för att skydda allmänheten för brottslingar, inte tvärtom. Har man sådana sjuka idéer att man ger sig på barn tycker jag personligen att de borde spärras in på obestämd tid. Jag är ytterst tveksam till om det går att anpassa dem till verkligheten.