tisdag 11 november 2014

Väldigt (s)olidariskt mot sig själv.

Jag har NIX, både på hemtelefonen och mobilen men får ständigt dessa riktigt irriterande samtal. Det är ett par år sedan jag bestämde mig för att helt enkelt inte svara längre men vad hjälper det?
Vissa nummer ringer minst två gånger varje dag och sist jag kollade ett av de nummer som aldrig tycks ge upp, ringde det minst en gång om dagen i nästan tre månaders tid.
Jag förstår inte hur de orkar.

alotterierna.se
En av de saker som är mest irriterande är att de tydligen inte lärt sig den kotym jag fick veta som barn: Ring aldrig någon innan klockan tio och aldrig efter klockan tio. Helst inte efter klockan nio men ack, det vet inte dessa ringare om.

Ett av de nummer som jag aldrig någonsin svarar på är Motormännens lotteri, som av någon anledning tror att jag vill prenumerera på lotter för några hundra kronor i månaden.
Jag köper inga lotter. Jo, de i skolan eller på dagis när pengarna går till barnen men där går gränsen.
När de ringde som mest intensivt kollade jag dock upp dem och får veta detta:
Motormännens lotteri ägs av, TADAA!
Socialdemokraterna och SSU.
Om det nu var så att tanken funnits på att köpa en lott tidigare så försvann den direkt.
Alla de som nu köper lotter av dem gynnar alltså socialdemokraterna.
Hur många av deras köpare är medvetna om detta?
Tänk, de äger inte bara Motormännens lotteri utan även Drömlotteriet och Kombilotteriet.

Alla ni som då köper dessa lotter, ni gynnar socialdemokraterna.

För mig är detta absurt. Ett politiskt parti har företag kopplade till sig som terroriserar människor med att köpa lotter och den som söker lite på nätet, hittar att de som fått dem utan att ha beställt dem är många. Alltså lurendrejeri.
Tänk om alla partier istället hade fått samma premisser, fått samma summa pengar in varje år.
Men det är klart, det är lättare att vara solidarisk med andras pengar.

http://www.socialdemokraterna.se/Kontakt/Lankar/
http://www.alotterierna.se/foretaget.html
http://sv.wikipedia.org/wiki/A-lotterierna