måndag 19 september 2016

Åtminstone inga hundar.

Det gäller att se något bra i allt!
Se det som så, vita är inte välkomna men det finns många andra på jorden som är det.
svt.se

För mig är SSU, socialdemokraternas ungdomsförbund, starkt förknippat med hundar sedan det visade sig at de under min egen ungdomstid, skrev in alla som medlemmar. Även hundar. De som försökte bryta det påtvingade medlemskapet låtsades man inte om och lät dem vara kvar som medlemmar mot deras vilja.
Nu har de uppenbarligen valt att göra på ett annat sätt.
Nu väljer de ut människor utefter utseende och åsikter.
Luktar det bekant?
Appartheid?
Nazismen?

Jag tror att man alltid ska ge ungdomar en extra chans för det finns många som gör misstag. Jag har aldrig varit en ängel själv och garanterat trampat fel många gånger men det blir märkligt när personen själv inte inser att han gör fel. Ordföranden försvarar att han har ett möte som är uppdelat för människor och det gör mig rätt rädd.
Är detta en ny form av demokrati?
Ni ska prata om ett specifikt ämne men bjuder då bara in de människor som håller måttet?

Vad är då rasism?
Jo, rasism är när man särskiljer människor utefter hur de ser ut, vilka de är födda som, kön eller ålder. Det går att göra rasistiska inslag av det mesta och enligt det svenska språkrådet betyder rasifierad att någon blir särbehandlad på grund av sin hudfärg.

Tycker man inte att detta är så farligt så vänd på det och se rubriken framför er:
"SDs ungdomsförbund bjöd in till samkvämskväll - enbart för ariska ungdomar".
Kan ni se ramaskriet i svensk media?

Måtte dessa ungdomar växa upp för att dela upp människor på olika sätt, det är inte ok.
Som jag ser det är detta rasism i sin yttersta form.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/hard-kritik-mot-separatistiskt-ssu-mote
http://www.svt.se/opinion/article10219597.svt
http://www.aftonbladet.se/kultur/article10563548.ab - läs om medlemsfusket i ssu.