söndag 18 september 2016

Glädjande för det svenska folket!

Jag blir så glad!
Jag vet att man inte ska glädjas åt andra människors olycka och jag känner inte Gustav Fridolin personligen vilket gör att jag inte skulle kommentera hans privata natur utan den politik han väljer att framföra.
svt.se

Fridolins förtroende störtdyker.
Är det någon vettig människa som egentligen blir förvånad?
Han skulle minsann fixa den svenska skolan på 100 dagar.
100 dagar var allt som behövdes!
När 100 dagar sedan passerades hade det inte hänt någonting och jag vet helt ärligt inte vad han ens har försökt förändra. Vad det än är så märks det nämligen inte av i den verksamhet som kallas för skolan.

Jag vet att det är lätt att ge löften men det måste vara så att sunt förnuft ska råda.
Ingen klarar av att "fixa" skolan på 100 dagar.
Vad är det egentligen som ska fixas?
Vad var det han skulle göra som ingen annan hade gjort och dessutom på 100 dagar!?
Jag har ingen aning.

Jag vet att socialdemokraterna har infört att några lärare ska få högre lön.
Det stör inte mig för jag bryr mig inte. Min lön är helt ovidkommande för jag arbetar med det jag gör för att jag älskar att umgås med barn och ungdomar.
Löfven sa i sitt tal i veckan att fler platser på högskolan skulle fixas åt dem som ville bli lärare. Som jag har uppfattat det är inte det problemet. Problemet är istället att för få söker till de platser som finns. Har Löfven en annan uppfattning om detta då?

Jag uppmanar alla till att bli lärare.
Lärare eller pedagog som det ska kallas för just nu, är det bästa som finns.
Jag vaknar varje dag och är glad över det yrkesval jag gjorde för tio år sedan och jag är säker på att jag aldrig kommer att ångra mig. Det finns bara en liten detalj jag skulle vilja önska för mitt arbete och för mina kollegor.
Vänligen byt skolminister.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/wallstrom-i-topp-pa-novus-fortroendelista