fredag 2 september 2016

När andras åsikter är viktigare än dina egna.

Sverigedemokrat eller miljöpartist, det är för mig helt ovidkommande.
Om du är musiker, snickare eller pooltillverkare är oviktigt.
Jag vet var jag står och hade utan problem, igen, spelat för SD, snickrat eller byggt en pool till en vänsterpartist eller undervisat Fridolins barn i skolan utan att göra den minsta skillnad.
För mig spelar det nämligen ingen roll att du inte sympatiserar med ett parti, du kan både umgås, arbeta för och prata med dem ändå. Oavsett vilket partiet är.
svt.se

Peter Jezewski ska ha all heder för att han står på sig!
Det drev han nu upplever är fruktansvärt och kan knäcka den bäste.
Hela slutet av denna sommaren, när "nyheterna" om artisters avhopp till Sommarfestivalen i Sölvesborg har avkunnats, har jag funderat dels över hur fega folk är och utöver det hur extremt viljelösa de själv måste vara. Är de rädda för att ett eventuellt möte med Sverigedemokrater skulle få dem att tappa fästet fullständigt?
Nja, jag tror snarare att det är precis det som händer Jezewski som gör att folk är rädda.
De är rädda för drevet som kan driva dem till vansinne.

Peter Jezewski är musiker. Han var dessutom musiker i ett band som var en stor del av hela min barndom och jag hade inte ens brytt mig om han var miljöpartist.
Med den syn exempelvis Jan Johansen har skulle jag ju inte kunna lyssna på Timbuktu. Jag skulle inte kunna lyssna på Afzelius, Wiehe eller min kära Lil Wayne.
Precis ingen av dem delar nämligen min politiska riktning.
Fantastiska Sanna Carlstedt turnerade för Vänsterpartiet men jag avgudar hennes musik.
Vad är det för fel på människor som inte kan dela på människor och politiska åsikter!?

Tiderna ändras som tur är och snart kommer problemet förhoppningsvis försvinna. De skenheliga miljöpartisterna är förhoppningsvis ute ur riksdagen vid nästa val.
Vänsterpartiet minskar i storlek och socialdemokraterna leker Bambi.
Det fanns en tid när Just D och Wille Crawford fick gå på plankan för att de öppet erkände att de var Moderater!
Hemska folk i en tid av vänsterorienterade miljönissar i hela Sverige!
Vinden vänder.

Samir och Viktor var i helgen, till barnens förtjusning och mina suckar, i Olofström och spelade på Metalldagen - LO-bundna fackligt anslutna täckte området men trots det har jag inte hört någon anklaga varken min familj eller artisterna för att vara socialdemokrater.
Tydligen är det en skillnad i att vara ett parti som tvångssteriliserade alla enligt dem mindre viktiga människor och ett som ständigt utvisar medlemmar på grund av för extrema åsikter.
Jag känner inte till en enda socialdemokrat som blivit sparkad ur partiet för att det en gång i tiden tog sig rätten att skära i andra människors kroppar.
Något av dem försöker åtminstone visa på förändring.
Vinden vänder ständigt.

Låt folk få ha sina egna åsikter, döm ingen än dig själv och stå för vad du själv tycker!
Heja Peter Jezewski!

http://www.svt.se/kultur/musik/spelade-pa-sd-festival-nu-bojkottas-boppersangaren
http://www.svt.se/kultur/musik/boppers-sangaren-ar-valkommen-anda
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article23442690.ab
http://www.sydsvenskan.se/2016-09-01/jezewski-valkommen-att-spela