onsdag 26 oktober 2016

Helt oförlåtligt.

Jag älskar historia, kultur och musik. Jag kan rabbla årtal och i det stora rätt meningslösa slag men jag brukar säga till de jag träffar att jag förmodligen inte hade vetat om hela svenska landslaget i fotboll satt på en restaurang när jag om dit. Jag har verkligen inget intresse för detta med sport.
svt.se

I min värld är det rädda människor som springer. Man kan springa för att slippa tänka på något, att tänka på något eller ja. Jag vet inte. Jag förstår det inte.
Jag skulle ha förståelse för att barn sparkar på en boll för att de tycker det är roligt för barn behöver röra på sig mycket men när jag läser artikeln nederst så känner jag att det aldrig kommer hända. Till saken är att det inte är någon nyhet då jag vet att det har hänt liknande saker och egentligen är det inte sporten och absolut inte barnen.
Vad för sorts föräldrar det är som beter sig så här kan man dock undra.

Sedan när blev knattefotboll viktigt?
Så viktigt att det skapar slagsmål mellan föräldrar och domare?

Jag är medveten om att föräldrar ofta är tränare eller att det är ungdomar med lite intresse som gör detta som en form av hobby. Att hamna i slagsmål för detta är dock helt absurt.
Vad tror de barnen lär sig av det?
Att bli duktiga vuxna som slår ner en domare för "fel beslut"?
Blir föräldrarna till barnet stolta då?
Blev dessa föräldrars barn stolta över sina föräldrar?

Om man nu ska spela knattefotboll bör det vara baserat på barnens önskemål. Det ska inte vara en tävling i den bemärkelsen och det ska absolut inte vara den kamp som det är idag. Det finns ingen anledning.
Sedan har jag hört föräldrar som både har varit inne på planen och isen för att klaga även i denna kommun och det är lika märkligt det.
Hur ska ni lära barnen att inte bli dåliga förlorare när ni som vuxna inte vill följa reglerna?

Stackars barnen vid denna kuppen. Måtte föräldrarna skärpa sig!

http://www.svt.se/sport/fotboll/brak-i-ungdomsmatch