torsdag 20 oktober 2016

Tröttsamt och ointressant.

Tafsanden, närmanden, en hemsk kvinnosyn, förlegat tänk. Drogmissbrukare, otrohet i släkten och allmän kalabalik men en kvinna.

Jag kunde verkligen inte bry mig mindre!
Jag kan verkligen inte förstå den medierapportering som finns runt det amerikanska valet. Vi i Sverige kan inte påverka det alls och för mig spelar det ingen roll vem som vinner valet då jag anser att det är ett val mellan pest och kolera.
Att ha en åsikt om det känns meningslöst då vi, oavsett vinnare, inte har någonting att säga till om runt det. Så Trump är en tafsare. Hillary en lögnare. Ok.
Om det är sant?
Ingen aning men det spelar ingen roll då vi inte kan göra mer än fördöma eller gilla det.
Burundis president..

Min uppfattning baserar jag på en enda fråga: Dödsstraffet.
Ingen som ställer sig bakom det skulle någonsin kunna få min röst vilket betyder att jag i USA hade blivit någon som lade en blank röst, om det går i deras system.

Hur kan det vara viktigt för oss i Sverige att dagligen anfallas av allt om USAs presidentkandidater?
Varför ska jag veta att Trump har tafsat på två kvinnor. Varför ska jag veta att Clinton har hälsoproblem!?

Rapporteringen har pågått i ett par år och jag är så oerhört trött på den.
Den svenska befolkningen är mer uppdaterad av hur Clintons hälsoläge är än någon minister i den svenska regeringen och rapporteringen har blivit absurd.
Svensk media lägger fram det de anser vara det rätta och alla övriga länder likaså:
Trump är en fruktansvärt hemsk människa med en förlegad kvinnosyn och ett rasistiskt tänk.
Trots det fick han flest röster av alla i sitt parti.
Trots det är det en jämn kamp mellan honom och hans motkandidat till presidentposten.
Är han då felrapporterad eller är en stor del av den amerikanske befolkningen korkade som väljer att rösta på honom?

Jag har ingen aning, inget intresse och tycker det är totalt överreklamerat.
Hur många vet vad presidenten i Burundi heter?
Han har haft sitt uppdrag sedan 2005 och det var väldigt stormigt kring deras val i fjol.
Kan du det utan att googla?

Sen säger vi att världen ska sträva efter jämlikhet och tolerans vilket blir totalt omöjligt när media på ett så lätt sätt enbart sätter fokus på det de själv, uppenbarligen, tycker är viktigt.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/annu-en-kvinna-anklagar-trump
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/michelle-obama-till-attack-mot-trump
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/republikanska-bidragsgivare-vander-sig-mot-trump
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/obama-demokratin-star-pa-spel