fredag 29 juni 2018

1 april?

Alliansen öppnar upp för samarbete med Sverigedemokraterna efter valet.
De ska iallafall kunna få några poster.
Jag trodde först det var ett försenat aprilskämt.
Längre än såhär kan vi knappast komma från Reinfeldts anda och jag förklarar härmed hans sista vilja för stupad. Äntligen ska vi behandla andra människor som vi själv vill bli behandlade!
svt.se

Det är nämligen så enkelt för mig.
Jag bryr mig helt ärligt inte vad människor röstar på.
Självklart vill jag gärna ha en röst eller att den åtminstone går till mitt parti, men jag har ett väldigt stort förtroende för Sverigedemokraternas ledare, på många plan.
Att bara orka stå på sig så länge som han har gjort är otroligt.
Den press, det hat och den avsky han så länge har fått leva med skulle knäcka de flesta.
Det måste krävas en enorm vilja och den resa han har fört partiet på är det inte många som hade klarat.

Det finns en liten klick människor som nu smäller bakut.
De kommer högljutt påstå att hela Alliansen är rasister, Expo och Aschberg samt sjungande Ernman kommer skrika högljutt att det var detta de sa!
Ja, jag har med sagt detta, men med en helt annan vinkel.
Jag har väntat på detta beslut i många år.

Sverigedemokraterna har funnits med i kommunfullmäktige i Sölvesborg så länge jag har varit aktiv politiskt. För mig är de som vilka andra partier som helst.
Jag håller med ibland, och ibland inte.
Det är fullt normalt.
Lika normalt som att jag inte alltid tänker likadant som mina vänner, inte gillar samma mat som resten av min familj eller som att jag inte gillar sport.
VM? What?
Jag kan se vem som vann om några veckor, eller hur lång tid det nu tar, innan det är klart.
Jag bryr mig inte om vilka som vinner för det gör inte världen till en bättre plats.
Jag har bättre saker för mig.

Alla människor är olika och det gäller bara att respektera det.
Många har dock svårt med det och för dem är detta ett bekymmer.
Gissningsvis kommer centern plötsligt tappa väljare tillbaka till miljöpartiet och människor som gungar mellan blocken väljer sida.
Jag tror detta är bra.

Sverigedemokraterna är här för att stanna och det minsta man kan göra är att behandla dem som alla andra. NU har detta även nått Stockholm och det tackar jag väldigt mycket för.
Jag ser fram emot flera maktskiften.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/alliansen-oppnar-for-sverigedemokraterna