fredag 22 juni 2018

Det goda hjärtat.

Jag lyssnar nästan uteslutande på P1 då jag främst är intresserad av vad som händer i Sverige och världen och sekundärt vad vissa personer tycker eller vilken musik som är inne.
Det lär mina elever mig, vilket är tur.
Jag hade förmodligen varit som en gammal nucka annars.

Härom dagen var det ett program om en flicka som kommit till Sverige som flykting och som bott i familjehem för att när hon blev arton tvingas flytta runt då och räknades som vuxen.
Reportern berättade att hon inte fick bo kvar.
Där gick mina tankar igång för jag hoppas alla människor i Sverige är medvetna om att det inte stämmer.
utforskasinnet.se

Ett familjehem finns tills barnet är arton år eller anses klara sig själv.
Det innebär dock inte att de måste flytta, inkomsten försvinner dock för familjehemmet.
Det goda hjärtat kostar alltså pengar.
Intressant är då att alla de människor som anser sig vara godhjärtade, bara är det när de får betalt för att vara det. Kärleken kostar pengar hur fult det än är för vissa.

Innan den stora invandringen kom igång hörde jag av mig till Migrationsverket och berättade att vi hade plats för någon men svaret var att de inte sökte enskilda hem utan ville ha större anläggningar.
Handläggningen och avtalen blir färre och större genom att göra så.
När människor börja välla in i Sverige fanns det många som öppnade sina hem när de fick betalat. Många som hyrde ut sina stugor eller rum om de fick mycket pengar.
Självklart finns det de som gjorde det gratis men jag är helt övertygad om att de är väldigt få.
När ersättningen inte längre utgår, då väljer man att inte ha dem kvar.
Hur godhjärtad är man då på en skala?
Man kanske bara är det för att det ser bra ut?

Rekordmånga flyktingar är nu på just flykt, enligt FN.
Vart är alla godhjärtade människor?
Tyvärr är vi två som bestämmer här för annars hade vi varit en betydligt större familj.
Utseende, kön och ålder har aldrig spelat någon roll och jag ville adoptera fram tills det gick upp för oss hur lång tid det kunde ta och att vi var på gränsen att bli för gamla.

De med pengar tog sig till Sverige, fuskade och ljög.
Regeringen tillsammans med centern gav dem lov att stanna för att studera.. för det har de en så stor nytta av när de sedan ska återvända hem.
Samtidigt svälter barn i världen ihjäl.
Kvinnor utsätts för de mest fruktansvärda saker och barn tvingas delta i oerhört hemska saker.
Om de överlever.
Världen är inte alltid en trygg plats men vi hjälper främst dem som tagit sig hit.
Begår de brott får de ändå stanna.

Det borde vara mer direktdemokrati.
Jag vill att de av mina skattepengar som ska gå till människor i nöd, ska gå till dem i nöd i sitt hemland. Inte till dem som tagit sig hit, får en kontaktperson och lever på vårt samhälle.
Man ska göra rätt för sig!
Alla som kommer hit och skaffar ett riktigt, alltså inga åtgärder etc, arbete ska få stanna.
De som studerat högre utbildningar här ska få stanna och hjälpa vårt samhälle.
De människorna behöver vi.

Barnen, de som även i sina hemländer räknas som barn, de ska också få en möjlighet genom att vi ger dem skolgång och ett par mål mat om dagen.
De barn och ungdomar som är mest utsatta, de kommer aldrig hit.
Dem anser jag att vi ska hjälpa.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ny-fn-rapport-rekordmanga-flyktingar-i-varlden