måndag 4 juni 2018

Så var vi där igen..

Gränskontrollerna har gjort mycket för Sverige även om det fortfarande kommer in väldigt mycket människor här. Det många inte tänker på är att gränskontrollerna inte heller släpper ut så mycket. Ligorna som för ut stöldgods har blivit betydligt färre och inbrotten kring detta har i min hemkommun minskat drastiskt de sista åren.
Kontrollerna antas vara anledningen tillsammans med DNA-markeringar och GPS.
svt.se

EU tycker att våra gränskontroller är fel.
Jag hälsar därmed EU till att ta ansvar för det som hänt.
Om resten av Europa tog det ansvar de skulle ha tagit från dag ett så hade det inte varit något problem. Sverige har nu problem, och vi vill inte ha fler.

Senast i förra veckan kom rapporten om att invandringen kostar för Sverige.
Det har knappast öppnat ögonen på alla människor men kanske några.
De 32 miljarder som har gått åt kunde hjälpt många människor i hemländerna eller gett väldigt många människor en guldkant här.

Slår man ut 32 miljarder på 11 miljoner blir det 2900 kronor/person.
Jag vet inte hur många som arbetar men det är inte alla 11 miljoner människor som bor i vårt land.
Nästan 3000 kronor kanske inte är så mycket för många men det kan vara väldigt mycket pengar för vissa och dessutom har de fått betala detta ofrivilligt.
I de 32 miljarderna vet jag inte vad som är inräknat så det finns en hög risk att det är ännu mer pengar än vad det i nuläget beräknas vara.

EU anser inte att Sverige ska ha gränskontroller.
Vad kul för EU. Vi bör absolut inte bry oss om vad de tycker och jag anser att gränskontrollerna kunde införts under andra premisser så att de som pendlar får det lättare.
Skulle kontrollanterna bara kolla människor med utländsk bakgrund hade det blivit ett ramaskri men det hade garanterat sparat mycket tid.
Utländska bilar och fordon med människor som har ett utländskt påbrå så hade det gått snabbare. Jag var nerom Tyskland förra året och de gjorde så.
Det räckte de tittade på mig så vinkade de förbi mig.
I Sverige får vi inte göra så.
I Sverige ska alla dras över samma kam.

Oavsett så ska EU sluta lägga sig i såhär.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/eu-parlamentet-granskontrollerna-ar-olagliga