onsdag 13 juni 2018

Fördomar.

En svag ledare.
Demokratisk diktator.
Hemsk kvinnosyn.
Självupptagen och nedvärderande mot andra.
Man får helt klart tycka vad man vill om mister Trump, men det ser helt klart ut som om han lyckats med något ingen annan president har. Det är ett historiskt möte som kablades ut igår.
sr.se

President Trump får ta mycket skit men uppenbarligen ville folket ha honom.
Som det ser ut nu verkar det som om deras val var rätt även om svensk media aldrig kommer erkänna det.

Hade jag fått rösta i USA hade jag inte röstat på Trump när det begav sig. Jag hade dock inte röstat på Clinton heller. För mig är nämligen dödsstraffet en fråga som sätter ett stort tabu mot partiet i stort. Jag tror inte på dödsstraffet men det förespråkas av alla i detta land.
Jag tror på vård och en andra chans.
För dem som inte ska få en sådan så ska de åtminstone inte få möjligheten att gå vidare utan att ha fått känna av detta livet.

Donald Trump har lyckats med att bygga upp ett imperium.
Hans kvinnosyn är kanske dålig, jag känner honom inte.
Han är förmodligen väldigt tuff och hård i förhandlingar för annars hade han inte tagit sig dit han har, och han är för dödsstraffet.
Han är stor i munnen och utstrålar överlägsenhet.
Han har dock lyckats med många saker som inte Obama gjorde.

Under Obamas tid som president ökade de väpnade konflikterna i världen.
Han fick fredspriset.
Trump har lyckats föra samtal med en av världens sista riktigt instängda ledare.
I svensk media väljer man att se det som ett svagt möte.
Det är möjligt.
Trump har dock lyckats med mer än Obama så den stora frågan nu är om det är Trumps tur att få fredspriset nästa gång..
En halv värld kan pusta ut om han ror detta i land och det bör resultera i någonting men gissningsvis anses han inte vara tillräckligt bra. Han har förmodligen medlat fred på fel sätt.
Sen är han man, medelålders och vit.
Han har oddsen emot sig men jag kan tycka att han förtjänar det efter detta.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/se-det-historiska-handslaget-mellan-kim-och-trump
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-pa-plats-for-det-historiska-motet-kim-jong-un
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6599466