måndag 30 september 2019

Lilla jag..

Något är väldigt fel i världen.
Jag tror på fullt allvar att journalistiken är uppåt väggarna och människor som inte ifrågasätter är en del av bekymret. Vad var helgens viktiga löpsedel?
Jo, jag.
Det som kunde stått där var:
(Nu väljer jag bara lokala nyheter i Blekinge för att sålla något)
Psykiskt ohälsa inom sporten - världens bästa Jesper berättar.
Bilbrand.
Rån och misshandel.
Brand - familjen fick fly.
Bilstöld.
Rally-SM.
Och sen det värsta av allt:
Våldtagen elvaåring gravid.
Tack för bilden Patrik!

Åtta nyheter som jag bedömer som oerhört oroväckande, rallyn är ju bra, men de väljer att sätta mig på löpet.
Ser inte media hur sjukt oviktigt det är i det stora hela?
Jag är en person.
Jag är visserligen en person som tycker och tänker mycket, skriver väldigt mycket men som aldrig någonsin skulle få för mig att skriva ner en annan person eller idiotförklara människor på sociala medier som egentligen skulle behöva det.
Jag är ingen.
En före detta moderat som är sjukt trött på det partiet och som för många år sedan började snegla på ett annat. Jag tror inte på att hoppa mellan olika partier hipp som happ men denna sommaren gjorde det väldigt klart för mig.
Dels vilka som är vänner, och dels att jag har oerhört mycket saker jag vill förändra.
Det enda sättet att förändra är att vara politiskt aktiv.
Möjligt att bli journalist men jag hade förmodligen aldrig fått skriva vad jag vill där.

Saker som journalister verkligen kunde lagt energi på:
Greta - barnet som tycker att hennes barndom är förstörd och framtid ruckad.. hon hade behövt se gatubarnens situation eller barnprostitutionen i andra länder.
Det hemska bränslepriset!
Apatiska barn.. märker ni att media snyggt har tystat detta?

Jag hittade en tråd på Flashback om mig själv.
Jag får väl känna mig hedrad men suck.
Tänk om människor som hatar hade lagt lika mycket energi på att plocka skräp eller tycka om varandra. Jag ser det som positivt att jag kan glädja några i sin trista vardag istället för att bry mig.
Jag väljer att bry mig om viktiga saker istället och därför engagerar jag mig.

Jag känner att jag har hittat rätt och hade kunnat byta för flera år sedan men tyvärr är det svårt när man är i det. Jag behöver inte ens läsa vad partiet ifråga tycker för jag tänker redan så och det är en befrielse att slippa alla bittra, bakåtsträvande människor som blint följer en ledare som krasst aldrig har haft ett riktigt arbete.
Som definitivt inte lyssnar på vad väljarna säger och som sedan låtsas som om det regnar när hela världen kan se att man bara tar över andras förslag istället för att gå i bräschen för förändringarna.

Om hundra år bryr sig ingen.
Att jag har blivit medlem i ett parti bör vara lika oviktigt som att det är soligt någonstans på jorden men media väljer att göra det viktigt.
Kära media: Jag vill att ni ägnar er åt riktig journalistik istället!

Vad är det för en hemsk människa som våldtar en elvaåring?
Killen är dömd så det är fritt fram att hänga ut honom men just det...
Det är säkert synd om honom.
Han fick ju till och med utvisning efter avtjänat straff.
Vårt land gasar och det på helt fel håll och den stora boven i dramat är de som väljer att sila mygg och svälja kameler: Media.