lördag 6 augusti 2022

Ansiktet ingen glömmer.

Lisa Holms ansikte.
Ett sött ansikte som ingen som befann sig i Sverige sommaren 2015 kan glömma.
Jag tror att hela Sverige följde hennes öde med andan i halsen och när det till slut kom information om att de hade hittat hennes kropp, hon var död, så blev det landssorg.
Alla hade hoppats att de skulle hitta henne.
Det som hände var nämligen allas mardröm.
Varenda förälder är livrädd för hennes öde.

Hon slutade sitt sommarjobb, skickade hem och sa att hon slutat och skulle köra hem.
Sedan var hon borta.
Fem dagars väntan och ångest.
I efterhand visade det sig att hon med största sannolikhet var död redan när familjen reagerade och värst av allt är att hon mördades mitt emot platsen där hon sommarjobbade.
Han hade dessutom försökt ta henne redan dagen innan.
En sjuk man.

Nu har han dött i fängelset i Litauen där han avtjänade sitt livstidsstraff.
Man ska såklart inte önska livet av någon.. men jag kallar det för karma.
En man som inte på något sätt tänkte på någon annan än sig själv är nu död.
Jag undrar om någon kan tjäna någon form av "tyck synd om" honom.
En barnamördare.
Lisa dog med största sannolikhet på grund av sitt utseende och en sjuk mans syn på vad han fick ta och inte.

Lisa Holms mördare blev mördad i fängelset.
En kniv i halsen och det enda jag kan känna är att det var synd att det var halsen för då har förloppet gått rätt snabbt. Det må låta hemskt och det är sällan jag tänker så, men vissa människor har ingen mening.
Denne man fick enligt mig det han förtjänade.

Sju år har gått.
Det är helt sjukt.