tisdag 16 augusti 2022

Valet är ditt: Pest eller kolera?

Gängkriminaliteten i Sverige är socialdemokraternas fel!
Moderaterna ger bara halva svaret.
Jag behöver inte ens se eller höra debatten för de har fel båda två.

Vems är felet?
Gängkrig avlöser varandra, människor - främst yngre - dör.
Någon som dör är en tragedi för dem runtomkring.

Socialdemokraterna och moderaterna skyller nu på varandra.
Här är min version:
Jag är född 1983 i ett mindre samhälle i södra Sverige.
Jag behövde aldrig någon nyckel med mig till skolan, för dörren var aldrig låst.
Det var. de som räknades som "gangstrar".
De körde utan hjälm på mopeden, lyssnade på Ultima Thule eller blev jättefulla och fäktades.

Den första gången jag hörde talas om gängvåld var 2007. Ricardo Campogiani blev ihjälsparkad av ett gäng med andra ungdomar. 
2007 var jag 24 år.
Visst fanns det gäng och visst hände det saker men den gängkriminalitet som blommat upp de sista åren.. de fanns absolut inte då. Enligt mig tog det rätt många år innan det började bli såhär och enligt mig är grunden den här:

"Öppna era hjärtan!"

Reinfeldt tal i augusti 2014 skapade ett ramaskri och är enligt mig anledningen till de absolut flesta problemen vi har i Sverige idag. Inte för att en viss nationalitet, kultur eller religion har kommit hit - även om delar av den är ett problem, utan för att man välkomnade alla.
Inga kontroller, inga krav, inga förpliktelser alls.
Du blev svensk medborgare omgående trots att du varken kunde verifiera ditt namn, din ålder eller vad. du hade gjort tidigare. Varenda halv till helkriminell person kom hit och påstådde att de var från Syrien, hade tappat alla ID-handlingar och var högutbildade inom precis allting.
HÄR börjar problemen.

Det som händer då är nämligen att alla som ifrågasatte ansågs vara rasister.
Jag krävde att det skulle införas ett prov i svenska och ett i svensk allmänkunskap men blev inte bara hängd utav media utan även av moderaternas kvinnliga förstanamn i Karlshamn som då inte hunnit klättra till 70 000 kronor i månaden. Jag var en rasist!
Människor som kom till Sverige daddades det med, ömkades för och tårarna rann på äldre damer som stickade kläder... till människorna som kom iklädda sista modet, nya mobiler och hade knarkproblem.
Moderaterna gav dem sedan sina rättigheter.
De glömde berätta om skyldigheterna.

Därefter började grupptafsandet, gruppvåldtäker och diverse brott öka drastiskt.
Hedersproblematiken fanns redan men blev garanterat mer utbredd, 
Vad gjorde då moderaterna?
Ingenting.
Kallade dem som sa något för rasister.

Idag skriker de högst över felen som de själv skapade.
Socialdemokraterna är inte oskyldiga, men detta problemet fick de ärva.
De kunde satt stopp men gjorde det inte.

SÅ, nu sitter de där och tjafsar men inget händer.

Medborgerlig Samling anser att de personer som varit en del i problemet... de kommer inte heller bli en del av lösningen. Att hitta en lösning kan nämligen bara göras om man erkänner att man har gjort ett fel och det kommer de ALDRIG göra.
Man sätter på skygglapparna och pekar på alla andra.

Förlorarna i detta, förutom anhöriga till dem som drabbats, det är alla som kommit till Sverige från 2014 och framåt men som sköter sig. Det är nämligen en liten klick som ställer till det fullständigt för alla andra och jag är inte oskyldig i det. Jag kan också döma andra för hur de ser ut precis som andra dömer mig för min hårfärg eller för att jag är kvinna.
Problemet är då att man inte pratar om det och att de som sköter sig blir mer synliga.
Jag känner mängder med människor som inte är födda i Sverige men som i mycket är mer svenska än vad jag är. Jag är någon skum blandning av spanjorska, indier och diverse. 
Jag är fruktansvärt osvensk i mitt beteende och sätt.

Så, döm ingen, men för att människor ska sluta döma så gäller det också att slänga ut dem som inte sköter sig. Alternativt låsa in dem på obestämd tid någonstans långt bort.
SD har tagit upp fängelser långt bort och det skrev jag om redan för sju åtta år sedan.
I sina hemländer, alternativt föräldrars hemländer,  hade dessa killar inte levt med det de har på sitt samvete.

Socialdemokraterna och moderaterna..?
Samma kålsupare båda partierna men huvudansvaret,
det är faktiskt moderaternas.

Medborgerlig Samling vill vara med och ta ansvar på riktigt.
MED har nämligen inte skapat problemen.