måndag 29 augusti 2022

När du är lite större än dig själv.

Sedan jag började med politik för många år sedan var det några saker som drev mig och dessa var Donationsregistret och Tobiasregistret.
För mig två oerhört viktiga saker som kan hjälpa andra.
Det visar på riktig solidaritet och en tanke om andra.

För mig är du en bra själ när du gör saker för andra.
Samma sekund du måste skryta eller berätta om det i sociala medier så är du nere under golvet. Där försvann själen i det hela för en riktigt bra person behöver inte ett godkännande från andra.
Den vet med sig själv att den gjorde något bra.

Anne Heche.
Jag har sett henne i filmer men aldrig funderat över henne sådär.
Hon visade sig oerhört stor.
Inte på grund av sina filmer utan på grund av besluten hon själv tog.
Hon kraschade med sin bil för någon vecka sedan men hade uttryckt och skrivit ner att allt i hennes kropp som kunde doneras skulle doneras.
Hon blev hjärndöd.
Familjen visste vad hon ville och nu finns det personer som lever på grund av henne.
Det går nämligen att plocka många organ i en kropp och tekniken går hela tiden framåt.

Familjen godkände att hon lades i koma för att se vad i hennes kropp som kunde användas, och sedan stängdes maskinen av.
Hon hade inte tagit de besluten för att andra skulle gilla henne, för hon visste att hon redan skulle vara död då. Hon tog de besluten för att hon verkligen ville hjälpa andra.

Det finns många där ute som behöver hjälp och just du kan vara lösningen för någon annan!
Ingen vill dö, men alla borde vilja hjälpa någon annan.
Ta ett par minuter av ditt liv och fyll i informationen i länkarna:
Anmälan till donationsregistret:
Anmälan till Tobiasregistret:

För mig är det en självklarhet att vara med.
Hade alla tänkt så, så hade fler människor överlevt.
Gör en god gärning som inte ger så mycket likes, men som uppskattas på ett betydligt bättre sätt.