tisdag 13 september 2022

Det sjuka landet i väster.

USA.
Landet som så många ser upp till!
Inte jag, även om jag ständigt anklagas för just det.
Landet i väst som ständigt visar hur fel det kan gå när konservativa krafter får för mycket makt. Makt som sedan används för att för kommunistpolitik i ett land som enligt sig själv står för FRIHET.

Vari ligger då friheten i USAs nya abortlagar?
Jag är personligen inte för abort, men tror att få är det.
Det ska inte vara ett preventivmedel för allting ska ske med respekt, men jag skulle aldrig sätta mig över den som gör en abort. Vem skulle jag vara att bestämma något så personligt!?

I Texas, och snart femton stater till, håller man på att införa en lag som ger den person som tipsar om att någon har gjort en abort... 10 000 dollar i belöning.
Hur sjukt är inte detta på en skala!?
På vilket sätt tänker man att samhället ska bli bättre att leva i?

Det är lätt att föreställa sig alla de nya arbeten detta generar.
Tänk alla som ska vakta utanför abortkliniker.
Kliniker som kommer bli osynliga och hitta lösningar genom att inte finnas som enda alternativ i en lokal. En lag som kommer skapa kvinnor som tar riskfyllda beslut.

För mig är det en självklarhet att varje enskild individ har rätt till sin kropp.
Varför ska staten äga dig och dina beslut?

Det som händer i USA är totalt skrämmande och ett bevis på att saker ständigt roterar.
Om man redan år 2022 är så fruktansvärt förblindade, hjärntvättade och fållade in i en kö.. hur ska man kunna bli bättre?
Varför protesterar inte folket mer?

Plötsligt blir det värre att ta bort ett foster än att mörda en levande människa.
Detta land är absurt och tänket är sjukt.
Jag är liberal på alla plan.
Jag anser att individen själv, ALLTID, vet bäst själv.